12:17|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 - 22:35
کد خبر: 7718

علت دستگیری 60 درصد مجرمان مواد مخدر است

در جرایم مستقیم بیش از 38 درصد زندانیان به بحث مواد مخدر مربوط می‌‌شود  و بیشتر جرایم دیگر نیز رابطه غیر مستقیمی با موادمخدر دارند که در حالت کلی نزدیک به 60 درصد زندانیان مستقیم و غیر مستقیم به تبعات ناشی از موادمخدر وارد زندان می‌شوند.

علت دستگیری 60 درصد مجرمان مواد مخدر است

علی‌اکبر بنی هاشم مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: اقدامات بسیاری از باب فرهنگی و اشتغال در زندان‌ها صورت ‍می‌گیرد که بیش از انتظار مردم است.
 وی در باره برنامه‌های صورت گرفته توضیح داد: از قبیل برنامه‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی، برگزاری نماز جماعت و نزدیک به 1500 زندانی در بخش حفظ قرآن ، 2600 نفر در بحث اشتغال صنایع دستی و کارگاه‌های مخصوص زندان مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل زندان های ارومیه در مورد آموزش زندانیان افزود: مبلغی تحت عنوان درآمد بصورت ماهیانه به زندانیان شاغل اختصاص داده می‌شود و از سوی دیگر مجوز احداث مدرسه هدایت  با کمک مدیرکل آموزش و پرورش در داخل زندان صادر شده است تا زندانیان باز مانده از تحصیل و دیگر افراد به سواد آموزی ادامه دهند.
وی در ادامه درباره بیشتر زندانیان متذکر شد: وجود سه فقر در انسان باعث بروز جرم‌های بزرگ می‌شود که اولین آن فقر فرهنگی و اعتقادی می‌باشد که در بیشتر زندانیان ملموس است، دومین آن نبود علم و آگاهی کافی می‌باشد به گونه‌ای که نزدیک به 70 درصد زندانی‌ها دارای مدرک تحصیلی سیکل می‌باشند و این امر یک فاجعه بزرگ بوده و عامل بسیاری از جرایم است، فقر سوم اشتغال و درآمدزایی می‌باشد که یکی از مشکلات اساسی در جامعه امروز می‌باشد و تمامی دولت مردان در تلاشند که این نواقص و مشکلات را برطرف کنند.

بنی هاشم به موضوع آموزش حرفه اشاره کرد و گفت: در بحث آموزش بندی حرفه‌ای با اداره به تفاهم رسیده‌ایم تا زندانیان حدود 420000 ساعت در غالب 150 کارگاه های آموزشی توانمند شوند و بعد از آزادی به حوزه‌های مددکاری مراقبت بعد از خروج معرفی می‌شوند تا هم از لحاظ مالی، مددکاری و هم از لحاظ معرفی به وام اشتغال که تا سقف 20 میلیون تومانی تحت پوشش قرار گیرند. 

وی با اشاره به مواد غذایی زندانیان اظهار داشت: مواد غذایی زندانیان از طریق بوجه‌ای که دولت در اختیار زندان قرار داده تامین می گردد و قسمتی از آن‌ها نیز به صورت کلان از سازمان ها تهیه می‌گردد؛ برنامه غذایی بر مبنای نظریه کارشناسی تغذیه بررسی و تهیه می‌شود تا کالری مورد نیاززندانیان تامین شود.

بنی هاشم در اشاره به  بیشتر  جرایم زندانیان اذعان داشت: در جرایم مستقیم بیش از 38 درصد زندانیان به بحث مواد مخدر مربوط می‌‌شود  و بیشتر جرایم دیگر نیز رابطه غیر مستقیمی با موادمخدر دارند که در حالت کلی نزدیک به 60 درصد زندانیان مستقیم و غیر مستقیم به تبعات ناشی از موادمخدر وارد زندان می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید