13:32|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 22:33
کد خبر: 7712

با کمبود 120 نفر در فوریت‌های پزشکی مواجه هستیم

با برنامه ریزی هایی که توسط  وزارتخانه درباره پایگاه امداد هوایی استان انجام شده در اولویت کاری ما قرار دارد و با خرید بالگرد توسط وزارتخانه این پایگاه به احداث خواهد رسید.

با کمبود 120 نفر در فوریت‌های پزشکی مواجه هستیم

باقربهرامی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: در حال حاضر در پایگاه‌های استان تقریبا بالای 500 نفر در حال فعالیت می‌باشند، اما با  کمبود 120 نفری نیرو مواجه هستیم،با این حال خدمات دهی بصورت حداکثری و 24 ساعته انجام می‌گیردو هیچ تعطیلی در این فعالیت وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: استخدام فوریت های پزشکی در سایت سنجش شروع شده که اقدام به جذب بالای 549 نفر امکان پذیر است.
بهرامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سرار استان 74 پایگاه فعال وجود دارد که 43 پایگاه جاده‌ای و 31 پایگاه شهری می‌باشد که در کل 100 دستگاه آمبولانس وجود دارد که در هر پایگاه یک آمبولانس و  در ماکو  با دو آمبولانس فعالیت می‌کنند، تعدادی آمبولانس پشتیبان هم وجود دارد که در صورت ضرورت فعالیت می‌کنند. 
وی درباره اعتبارات اذعان کرد: عمر مفید تجهیزات پزشکی و آمبولانس ها طبق اعلام وزارت کشور 7 سال می‌باشداما گاها به دلیل کمبود اعتبارات این کار انجام نمی‌شود، خوشبختانه 50 دستگاه آمبولانس که دانشگاه خریداری کرده ‌است در منطقه آزاد ماکو ترخیص شده و به زودی وارد ناوگان فوریت های پزشکی دانشگاه می‌شود. 
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی به مهم ترین مشکلات خدمات در بخش فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت:  از عمدترین مشکلات کمبود اعتبارات، کمبود نیرو و نبود مکان برای احداث پایگاه فوریت‌های پزشکی  در شهرستان ارومیه می‍ باشد که باعث شده مشکلاتی در ارائه خدمات ایجاد کند  و بعضی  از همکاران در کانکس ها و استقرار موقت فعالیت نمایند.
باقر بهرامی در پایان  سخنان خود درباره پایگاه امداد هوایی اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که توسط  وزارتخانه درباره پایگاه امداد هوایی استان انجام شده در اولویت کاری ما قرار دارد و با خرید بالگرد توسط وزارتخانه این پایگاه به احداث خواهد رسید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید