15:28|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آبان 1396 - 05:26
کد خبر: 7694

زلزله کرمانشاه بزرگترین زلزله قرن اخیر در شمالغرب کشور/تیم کارشناسی مجلس برای گزارش میدانی در روزهای اتی راهی کرمانشاه می شود

زلزله کرمانشاه در مقایسه با زلزله بم و زلزله های مشابه تلفات و خسارت کمتری داشته است؛ به طور کلی اجزای اصلی ساختمان ها دچار آسیب کمتری شده است.

زلزله کرمانشاه بزرگترین زلزله قرن اخیر در شمالغرب کشور/تیم کارشناسی مجلس برای گزارش میدانی در روزهای اتی راهی کرمانشاه می شود

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: براساس اطلاعات و گزارشات رسیده زلزله کرمانشاه بزرگترین زلزله قرن اخیر شمالغرب کشور می باشد و سبب ایجاد شتاب های بزرگی نیز شده است.
بهادری در خصوص مقایسه زلزله کرمانشاه با زلزله های شدید چند سال اخیر اذعان داشت: زلزله کرمانشاه در مقایسه با زلزله بم و زلزله های مشابه تلفات و خسارت کمتری داشته است؛ به طور کلی اجزای اصلی ساختمان ها دچار آسیب کمتری شده است.
نماینده مردم ارومیه در ادامه افزود: کمبود تلفات و خسارات زلزله کرمانشاه نشان و گواه از پیشرفت ساخت و ساز کشور در حوزه مهندسی می باشد چرا که در زلزله بم با شدت مشابه ساختمان ها با خاک یکسان شده و افراد زیادی نیز جان خود را به همین سبب از دست داده بودند.
وی در خصوص پس لرزه های زلزله کرمانشاه اظهار داشت: پس لرزه بعد از وقوع زلزله امری طبیعی می باشد و بعد از زلزله ای با ۷ ریشتر احتمال وقوع پس لرزه ها تا مدتها وجود دارد، اما در خصوص ارتباط زلزله کرمانشاه با زلزله های اخیر نمیتوان به طور یقین ارتباطی برای زلزله های اخیر تلقی کرد ولی امکان دارد زلزله کرمانشاه باعث حرکتی در پوسته زمین و فعالتر شدن گسیل های زمین شود ولی به طور قطع یقین نمیتوان ارتباطی بین زلزله ها فرض کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط منطقه که درگیر کمک های امدادی هستند در روزهای اتی تیم کارشناسی از سوی مجلس برای جمع اوری گزارش میدانی راهی کرمانشاه خواهندشد؛ هیئتی از سوی کمیسیون عمرانی مجلس در روزهای اول وقوع زلزله برای بررسی کم و کیف قضیه و اطلاع به منطقه سفر کرده بودند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید