13:55|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آبان 1396 - 19:06
کد خبر: 7689

ایران در یاری کرمانشاه

مردم ایران علی رغم تحریک های رسانه ای غرب به بیهوده نشان دادن کمک های مردمی همچنین در حال کمک رسانی و یاری به زلزله زدگان هستند.

ایران در یاری کرمانشاه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شامگاه یک‌شنبه ۲۱ آبان ماه  زمین ‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در ازگله رخ داد؛  بزرگی این زمین‌لرزه به اندازه‌ای بود که در بسیاری از مناطق غرب کشور و مرکز از جمله تهران، ایلام، همدان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، زنجان، کردستان، اردبیل و چندین استان و شهر‌های دیگر احساس شد و حتی برخی ساختمان‌ها دچار آسیب شدند.
 شدت  حادثه در استان کرمانشاه به سبب نزدیکی به مرکز وقوع حادثه آسیب‌های جانی و مالی بسیاری را برجای گذاشت و براساس آمارها این زمین‌لرزه، ۷ شهر و ۱۹۳۰ روستای کرمانشاه را ویران نموده و ۴۷۴ تن  کشته و ۹۳۸۸ نفر زخمی تاکنون گزارش شده است..
تصاویر دریافت‌شده از استان کرمانشاه به روشنی نشان از عمق این فاجعه‌ی بزرگ داشت، حادثه‌ای که آثار ویرانی آن در استان و آوارگی هم‌میهنان دل هر ایرانی را به درد می آورد اما این پایان ماجرا نبود.
این زمین‌لرزه بزرگ با  اینکه همه ملت ایران را در اندوه از دست دادن هم‌وطنان فرو برد، سیل خروشان  کمک های مردمی را روانه کرمانشاه کرد؛ در همه نقاط کشور از جمله استان آذربایجان غربی نهادهای دولتی و پویش‌های مردمی و دانشجویی دست به گردآوری کمک‌های مردمی زدند.

در استان آذربایجان غربی نیز که رنگین کمانی از اقوام گوناگون ایرانی را در خود جای داده است، مردم با هر قومیت و مذهبی از آذری، کرد، آشوری، ارمنی و... در این کمک رسانی ها  حماسه‌ای از انسان‌دوستی و عشق به میهن را آفریدند؛ در گذر از کنار پایگاه‌های گردآوری کمک های مردمی در شهر ارومیه و دیدن شور و اشتیاق هم شهریان در کمک به برادران و خواهران کرمانشاهی ما عشق و غیرت را در صحنه روزگار نقش می‌زند و عشق را دوباره در رگ های انسانیت جاری ساخت.
 دیدن تصاویر کمک‌های ایرانیان در فضای مجازی از هر گروه و با هر سن و سالی نشان از همدلی بزرگ در کشورمان دارد.  
مردمی که با وجود جو سازی‌های رسانه های غربی که تلاش در متشنج کردن فضا و ایجاد چند دستگی میان مردم ایران داشتند،ام این پابانت کار نبود ملت همیشه در صحنه اوج همبستگی و همدلی ملی را به نمایش گذاشتند و بار دیگر ثابت کردند که ایرانیان همواره ملتی یکپارچه بوده و هستند.
 عباس حسن خانی فرماندار ارومیه اظهار کرد: نوع دوستی مردم ایران و ارومیه بی نظیر بوده، مردم ایران فرقی میان استان ها و شهرها قائل نشده اند و با به کار بردن تمام توان خود از تمامی استان ها کمک های خود را به مناطق زلزله زده ارسال کرده است.
عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: تا کنون ۵۶ محموله از سوی کمیته امداد استان به کرمانشاه ارسال شده و این کمک رسانی ها ادامه دارد؛ ارزش ریالی محموله ها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۹۵ پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی تا اطلاع ثانوی فعال می‌باشد. 

بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید