15:10|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1396 - 08:57
کد خبر: 7652

مردم اطلاعات خود را از سایت های معتبر دریافت کنند/ شایعات پیرامون زلزله را به هیچ عنوان باور نکنند

مردم باید آگاه باشند که همواره در حوادث برخی افراد به شایعات دامن می زنند و مطمئن باشند اگر زلزله ای در کار نبود دشمنان کشور که با نگاه دقیق در جال رصد هستند در رسانه های خود به این موضوع می پرداختند و بهتر است از آب در آسیاب دشمن ریختن دوری کنیم.

مردم اطلاعات خود را از سایت های معتبر دریافت کنند/ شایعات پیرامون زلزله را به هیچ عنوان باور نکنند

حسام نراقی رئیس هیئت مدیره انجمن ایرانیان و متخصص مدیریت عملیات امداد و نجات در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: مردم اطلاعات خود را از منابع رسمی و معتبر دریافت کنند، بدترین کار استفاده از اطلاعات غیرموثق و بعضا هدف گیری شده می باشد.
نراقی از مردم خواست از پخش کردن شایعات خودداری نمایند و افزود: مردم ضمن حفظ آرامش خود از اقدامات هیجانی خودداری نمایند؛ حادثه اتفاق می افتد و همه در معرض خطر هستیم زیرا بیش از ۸۰ درصد مساحت ایران در معرض زلزله است، گسیل یک عارضه طبیعی بوده و باید بتوانیم با ساخت و ساز درست و مقاوم سازی ساختمان ها خطر را به حداقل ممکن برسانیم.
وی انجام اقدامات صحیح در زمان وقوع حادثه را مهم تلقی کرده و اظهار کرد: متاسفانه برخی اگاهی کافی برای اقدامات و حرکات مناسب در زمان وقوع حادثه را ندارندو بهتر است اطلاعات خود را برای کار درست فراهم نمایند و از رفتارهای هیجانی و غیراستاندارد اجتناب کنند.
کارشناس مدیریت عملیات امداد و نجات افزود: نیروهای ارزیاب در منطقه حاضر و با کسب اطلاعات براساس ارزیابی ها نتایج را به مراتب اعلام خواهند کرد.
نراقی با بیان اینکه قبل از زلزله اصلی پیش لرزه های صورت گرفته بیان کرد: مقامات و مسئولین باید به این نشانه ها توجه می کردند زیر قبل از زلزله اصلی چندین پس لرزه مشاهده شده است.
وی در پایان در خصوص برخی شایعات مبنی بر علت زلزله بخاطر آزمایشات اتمی ابراز کرد: این گفته ها کذب بوده مردم باید آگاه باشند که همواره در حوادث برخی افراد به شایعات دامن می زنند و مطمئن باشند اگر زلزله ای در کار نبود دشمنان کشور که با نگاه دقیق در جال رصد هستند در رسانه های خود به این موضوع می پرداختند و بهتر است از آب در آسیاب دشمن ریختن دوری کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید