11:26|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1396 - 22:41
کد خبر: 7637

کشته شدن روزانه یک و نیم نفر در تصادفات جاده ای استان/نصب دوربین های سرعت سنج سبب کاهش 20 درصدی تصادفات

در آذربایجان غربی آزاد راه و بزرگراه استاندارد وجود ندارد لذا وضعیت راه ها بصورت جاده ای و کوهستانی است که متعاقبا بر فرهنگ رانندگی نیز تاثیرگذار بوده است.

کشته شدن روزانه یک و نیم نفر در تصادفات جاده ای استان/نصب دوربین های سرعت سنج سبب کاهش 20 درصدی تصادفات

سرهنگ عباس فرمانی رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: پلیس به عنوان مجموعه از نهادها، سازمان ها و دستگاه ها سعی داشته اقدامات خود را در روان سازی ترافیک، کاهش تصادفات، برخورد با تخلفات و... را به نحو احسن انجام دهد؛ در سطح استان 12 هزار کیلومتر راه وجود دارد که تشکیل دهنده 10 درصد کل راه های کشور است.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی آزاد راه و بزرگراه استاندارد وجود ندارد لذا وضعیت راه ها بصورت جاده ای و کوهستانی است که متعاقبا بر فرهنگ رانندگی نیز تاثیرگذار بوده است؛ از شمال تا جنوب استان وضعیت رانندگی یکسانی وجود دارد ولی مبحث مهم کمیسیون ایمنی راه ها و شورای ترافیک است که نقش مهمی در بهتر شدن کیفیت فرهنگ رانندگی دارند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تصریح کرد: روزانه یک ونیم نفر در جاده های استان به دلیل تصادفات جان خود را از دست داده و روزانه 40 نفر نیز در جاده ها مجروح می شوند؛ آذربایجان غربی جزو استان هایی است که از کیفیت وضعیت راه های خوبی برخوردار نیست و در آخرین رده های استانی قرار دارد.

سرهنگ عباس فرمانی افزود: عامل انسانی وقتی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند سبب عامل تصادفات و حوادث رانندگی می شوند که این مشکل کشوری است؛ فرهنگ رانندگی تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کشور دارد و باید ایجاد برنامه ای فرهنگ رانندگی را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: بیش از 8 هزار تا 9 هزار نفر مجروح در جاده ها داده می شود که این نشان دهنده لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های استان است؛ وقتی یک جاده ای به یک بزرگراه تبدیل می شود مستقیما 20 درصد تصادفات کاهش می یابد؛ از نظر تعداد نصب دوربین های سرعت سنج آذربایجان غربی در رتبه آخر قرار دارد و هم اکنون نیازمند نصب دوربین های سرعت سنج، اصلاح نقاط حادثه خیز، نیازمند پیگیری پروژه ها و... هستیم.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح زمستانی از آذر ماه شروع خواهد شد، از هم اکنون تمامی اقدامات لازم برای هم افزایی، همکاری و همراهی انجام شده است؛ نقش اداره کل راه و شهرسازی در بهبود وضعیت جاده ها در فصل زمستان پر رنگ و مهم می باشد اما گاها امکانات آن ها نیز پاسخگوی بازگشایی راه ها نمی باشد و متناسب با کیلومتر راه ها دستگاه های کافی را نداریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید