09:01|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1396 - 18:11
کد خبر: 7585

برداشت نمک های نرم دریاچه ارومیه سبب جابه جایی ذرات و طوفان نمکی می شود

اگر برداشت از قسمت های نمک های  نرم دریاچه ارومیه  صورت پذیرد می تواند در صورت بروز طوفان های شدید سبب جابه جایی ذرات و طوفان نمکی شود.

برداشت  نمک های نرم دریاچه ارومیه  سبب جابه جایی ذرات و طوفان نمکی می شود

امیر رعناقد رئیس اداره محیط زیست طبیعی ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص برداشت نمک از دریاچه ارومیه اظهار کرد:  اگر برداشت از قسمت های نمک های  نرم دریاچه ارومیه  صورت پذیرد می تواند در صورت بروز طوفان های شدید سبب جابه جایی ذرات و طوفان نمکی شود.

رعناقد در خصوص اینکه یرداشت نمک از دریاچه صورت می پذیرد ابراز کرد: هیچ گونه مجوزی برای برداشت نمک  از دریاچه ارومیه وجود ندارد و تنها شرکت کاوه سودا واقع در حاشیه شرق  دریاچه  مجاز به این کار می باشد؛ این شرکت نیزمجاز به برداشت براساس ضوابط های محیط زیست ابلاغ شده به این شرکت اقدام به برداشت می کند؛ آن هم از نمک های خشک که در حاشیه دریاچه انباشته شده می کند که خطر محیط زیستی در بر ندارد.

رئیس اداره محیط زیست طبیعی ارومیه  در ادامه افزود: به تازگی بخاطر نیازی که شهرداری و مسکن شهرسازی برای زدو دن یخبندان جاده ها در  فصل زمستان دارد،با هماهنگی محیط زیست با لودر  اقدام به برداشت نمک می کند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر برداشت هایی که انجام می گیرد درارای پتانسیل جمع آوری بوده و هیچ گونه نگرانی و خطری در این خصوص ندارد و این برداشت ها نمی تواند سبب ایجاد گردوخاک یا طوفان نمکی گردد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید