09:01|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1396 - 17:57
کد خبر: 7584

بیکاری / معضل جامعه

خروج از معضل بیکاری با اما و اگر های جدی رو به رو است ولی راهکارهایی که برای جلوگیری از این معضل می توان به کار برد؛ جلوگیری ازخروج کالاهای قاچاق، سرمایه گذاری واستفاده از تولیدات داخلی می باشد.

بیکاری / معضل جامعه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ یکی از دغدغه های اصلی جوانان و نوجوانان در جامعه امروزی بیکاری یا به بیان دیگر نبودن شغل مناسب برای افراد است .

بیکاری را درچند بعد می توان بررسی کرد به عنوان مثال؛ افرادی که حرفه ی مخصوص به کاری را دارند ولی شغل مناسب خود را پیدا نکرده اند، افرادی که دریک شرکت اضافه بر سازمان درحال کار کردن هستند ویا افرادی که ازشغل خود خسته شده و آن را رها کرده اند که از تبعات آن می توان به آسیب های اجتماعی، فسادها وافسردگی و دیگر موارد اشاره کرد ولی بسیاری از بیکاری ها مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند به عنوان مثال: کارگرانی که در فصل سرما مجبور به ترک کار می شوند و بلا اراده بودن آن ها تشخیص داده می شود مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند.

چندمورد ازمهمترین دلایل بیکاری؛ واردات بی رویه کالا از کشورهای خارجی، عدم توزیع مناسب درآمدو امکانات، طرزفکراشتباه مردم برای استفاده از کالاهای وارداتی، حمایت نکردن ازتولیدات داخلی، افزایش رشد جمعیت دانشجویان بدون در نظر گرفتن جذب بازارکاررشته های تحصیلی و عدم تناسب آموزش ها با نیازبه بازار کارمی باشد.

خروج از این معضل ها با اما و اگر های جدی رو به رو است ولی راهکارهایی که برای جلوگیری از این معضل می توان به کار برد؛ جلوگیری ازخروج کالاهای قاچاق، سرمایه گذاری واستفاده از تولیدات داخلی می باشد.

باشد که هیچ جوان و نوجوان بیکاری در جامعه پیدا نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید