15:43|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1396 - 21:48
کد خبر: 7570

لزوم توجه ویژه به استفاده ی صحیح از فضای مجازی

امروزه فضای مجازی از خانه ها خارج شده و به فضای شخصی در موبایل هر فرد تبدیل شده است این امر موجب شده است که والدین از اعمال و رفتار های فرزندان خود بی خبر بمانند و جوانان نیز از این فرصت به اندازه کافی استفاده ناشایست را می برند.

لزوم توجه ویژه به استفاده ی صحیح از فضای مجازی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ فضای مجازی به عنوان یک فضای تئوری مطرح است که در دهه ی 1980 وارد ادبیات علمی تخیلی شده است؛ علاقه مندان و شاغلان به سرعت از آن استفاده و در دهه ی 1990 رواج یافت.

اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند بسیاری ازپدیده های دیگر دارای پیامد های مثبت و منفی می باشد که با برنامه ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی میتوان از آثار مثبت آن بهره گرفت و پیامد های منفی را کاهش داد؛ از دلایل استفاده زیاد از فضای مجازی می توان به دسترسی آسان و بدون دردسر، سهولت ارتباط، نامحدود بودن ،فرامکان و فرازمان بودن، آزادی بسیار، جستجوی پنهان، ارتباط با افراد مختلف و هویت پنهان اشاره کرد.

درگذشته مردم برای استفاده از فضای مجازی قوانین و شرایط مخصوص به خود را داشتند به طور مثال استفاده از فضای مجازی در خانه و با یک دستگاه خاص صورت میگرفت که هیچ گونه سری در آن وجود نداشت؛ نظارت بهتر و فراگیر صورت میگرفت که این امر بسیاری از مشکلات وآسیب های اجتماعی را کنترل می کرد.

ولی امروزه فضای مجازی از خانه ها خارج شده و به فضای شخصی در موبایل هر فرد تبدیل شده است این امر موجب شده است که والدین از اعمال و رفتار های فرزندان خود بی خبر بمانند و جوانان نیز از این فرصت به اندازه کافی استفاده ناشایست را می برند؛ از این رفتار های ناشایست می توان به انحرافات در چت روم ها، چت های خاموش و انتخاب همسر در فضای مجازی اشاره کرد.

ازدواج های موقت در فضای مجازی از طریق سایت های موجود صورت می گیرد که بنا به گفته معاون ساماندهی امور جوانان کشور هیچ گونه مجوزی برای راه اندازی سایت های مرتبط با ازدواج موقت صادر نشده است.

ازدواج های اینترنتی این سنت مقدس را به یک معامله ساده تبدیل کرده است درحالی که ازدواج یک امر مقدس بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید نهی از منکر در این رابطه را مسئولان در نظر داشته باشند و از رواج این عمل جلوگیری بعمل آورند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید