16:10|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 07 آبان 1396 - 20:26
کد خبر: 7559

تصاویری برای ندیدن فرزندان

کامپیوتر، اینترنت، ماهواره در میان خانواده ها به قدری فراوان شده که دیگر به راحتی نمی توان با ممنوع کردن و محدود نمودن کودکان و نوجوانان آنان را کنترل کرد به طوری که دیگر جداکردن  محتوای خوب از بد هم سخت شده است.

تصاویری برای ندیدن فرزندان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کامپیوتر، اینترنت، ماهواره در میان خانواده ها به قدری فراوان شده که دیگر به راحتی نمی توان با ممنوع کردن و محدود نمودن کودکان و نوجوانان آنان را کنترل کرد به طوری که دیگر جداکردن  محتوای خوب از بد هم سخت شده است.

بیشترین تقاضا برای محصولات مستهجن در نوجوانان و جوانان به ویژه در سن های 8 تا 12 سال دیده می شود؛ تماشای محصولات مستهجن تاثیرات منفی و عمیق بر روی روان فرزندان نهاده و این صحنه های زننده سبب تحریک کودکان می شود؛ از جمله مشکلاتی که این محصولات در ایجاد آن موثر است می توان بلوغ زودرس، شکل گیری باورهای نادرست، تقلید برای تجربه کردن می گردد عدم حضور و کنترل فرزندان از سوی والدین و نداشتن آگاهی در برخورد با این زمینه ها می تواند آسیب های اجتماعی فراوانی را برای خانواده و جامعه در پی داشته باشد آثار مخربی که بیشتر از همه دامن جامعه را فرا گرفته و امنیت اجتماع را به خطر می اندازد.

از راهکارهایی که می توان در حل این معضل موثر باشد در اصلی ترین روال می توان به رسمیت شناختن نوجوانان از سوی والدین اشاره نمود که بهره جستن از از این فرایند می تواند بسیار موثر واقع شود و تا حدی کانون خانواده را از خطرات مصون دارد.

در این راستا مادران نیاز است که اطلاعاتی درباره بلوغ و مسائل جنسی به دختران خود بیاموزند و پدران نیز برای آموزش پسران در هر سن متناسب و مقتضی آن سن آموزش های لازم را ارائه دهند.

این امر باعث می شود که فرزندان در این تقابل اطلاعات والدین را به رسمیت بشناسند؛ فقدان آگاهی والدین در این برهه از رشد فرزندان می تواند سبب شکستن حریم های خانوادگی نیز شود در همین راستا والدین در مرحله اول تلاش مبنی بر بالا بردن آگاهی خود و سپس صحبت کردن در این حوزه سرنوشت ساز و در نظر گرفتن کنجکاوی کودکان و پاسخ دادن به مسائل متناسب با سن فرزند نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید