14:50|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1396 - 23:06
کد خبر: 7554

زنانی که مرد شدند

زنان از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند که در این میان زنان سرپرست خانوار نیز بیش از سایراقشار جامعه در معرض آسیب های اجتماعی عدیده قرار دارند این قبیل از زنان که به سبب فوت همسر، متارکه و طلاق عهده دار و سرپرست خانواده می شوند.

زنانی که مرد شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، زنان از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند که در این میان زنان سرپرست خانوار نیز بیش از سایراقشار جامعه در معرض آسیب های اجتماعی عدیده قرار دارند؛ این قبیل از زنان که به سبب فوت همسر، متارکه و طلاق عهده دار و سرپرست خانواده می شوند.

علاوه بر ایفای نقش مادری به نقش پدری نیز در خانواده می پردازند و وظایف و مسولیت های سنگینی را در این راستا متحمل می شوند؛ در خانواده ها که اغلب مرد محور اصلی زندگی تلقی می شود با فقدان این شخص زن ناچارا جایگزین این وظیفه می شود.

براساس مسولیت های سنگینی که زنان سرپرست خانوار بر عهده دارند اغلب و در بیشتر مواقع از سلامت جسمی و روانی کمتری برخوردارند در این افراد اضطراب، پرخاشگری، انزوا طلبی به وفور دیده می شود.

مهم ترین مشکلی که بیشتر بر روح و روان این افراد تاثیر می منهد مشکلات اقتصادی است، که لازمه ی حل این مشکل نیز بهره مندی از شغل مناسب می باشد که در بیشتر مواقع این امر محقق نمی شود؛ از عمده مشکلات دیگر این طیف از اقشار جامعه به نگرش های منفی اجتماعی و نیز نگرانی از آینده فرزندانشان می توان اشاره کرد.

زنان بی سرپرست چون مجبور به کسب در آمدند، بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل سپری و یا در منزل نیز در گیر با کار هستند که این امر سبب می شود از پرداختن به فرزندانشان و ایفای تربیت و همدلی با کودک دچار مشکلات عدیده ای گردند؛ در برخی موارد کودکان در چنین خانواده هایی در اجتماع به بزهکاری و اعتیاد روی می آورند.

بدیهی است که اگر زنان بی سرپرست حمایت های اجتماعی مناسبی برخوردار شوند و نیز جامعه اقدام به حمایت و آموزش های فنی در راستای خود اشتغالی برای این زنان اقدام نماید ؛ با ایجاد موسسات در تمام شهرها و پوشش و شناسایی این قشر می توانند باری از دوش این افراد برداشته و هم در حل آسیب های اجتماعی که در صورت عدم حل این مشکل می تواند گریبان جامعه را نیز بگیرد دوری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید