16:21|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1396 - 22:06
کد خبر: 7551

هوای مرکز و جنوب استان ناسالم است

بهتر است افراد بیمار، افراد مسن، کودکان و مبتلایان به بیماری های تنفسی از منزل خارج نشده و یا از ماسک های استاندارد مخصوص گردوغبار استفاده کنند.

هوای مرکز و جنوب استان ناسالم است

سعید موسوی معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار داشت: از دیروز شاهد پدیده گرد و غبار در سطح استان بوده ایم که علت آن وزش شدید باد بود، امروز نیز در مرکز و جنوب استان آذربایجان غربی این گردوغبار و وزش باد وجود دارد و به مقدار خیلی کمی به مدت حدود دو ساعت در سلماس این پدیده رخ داد اما شدیدترین وزش باد و آلودگی هوا امروز در شهر سردشت می باشد که بر اساس غلظت گردوغبار 960 گرم بر متر مکعب بود که استاندارد ما 150 است.

وی در رابطه با شاخص کیفیت هوا افزود: شاخص کیفیت هوای ارومیه 156 است که نشان دهنده شاخص ناسالم برای تمام افراد جامعه می باشد، در ایستگاه های جنوب استان در بوکان نیز شاخص 151 است و باز هم برای تمام افراد جامعه خطرناک بوده و از آن بدتر هوای خیلی ناسالم در شهر سردشت وجود دارد و به همین دلیل می گوییم امروز و احتمالا فردا مرکز و جنوب استان دارای هوای ناسالمی باشند.

سعید موسوی طی توصیه هایی اعلام کرد: بهتر است افراد بیمار، افراد مسن، کودکان و مبتلایان به بیماری های تنفسی از منزل خارج نشده و یا از ماسک های استاندارد مخصوص گردوغبار استفاده کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید