10:36|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آبان 1396 - 19:47
کد خبر: 7543

مرز خسروی روز دوشنبه برای تردد زائران گشوده می شود

 مرز خسروی به دلیل آماده نبودن زیر ساخت حمل ونقل فعلا باز نشده ؛ و علت آن نیز به عدم آماده بودن ناوگان حمل ونقل زائرین از سوی کشور  عراق باز می گردد که طرف عراقی در خواست فرصت برای آماده نمودن اتوبوس ها برای حمل مسافران به بغداد و کاظمین  را کرده است.

مرز خسروی روز دوشنبه برای تردد زائران گشوده می شود

محمد رضا ندیری، مدیر کل سازمان حج وزیارت آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: امسال  16 هزار و صدو پنجاه نفر تا به اکنون برای سفر به اربعین  ثبت نام کرده  اند که نزدیک به 10 هزار نفر ویزاهایشان آماده و تحویل داده شده است.

ندیری با اشاره به اینکه مرز خسروی برای خروج زائران استان در نظر گرفته شده بود افزود:  مرز خسروی به دلیل آماده نبودن زیر ساخت حمل ونقل فعلا باز نشده ؛ و علت آن نیز به عدم آماده بودن ناوگان حمل ونقل زائرین از سوی کشور  عراق باز می گردد که طرف عراقی در خواست فرصت برای آماده نمودن اتوبوس ها برای حمل مسافران به بغداد و کاظمین  را کرده است.

مدیر کل سازمان حج وزیارت آذربایجان غربی در خصوص بازگشایی مرز خسروی ابراز کرد: بعد از کسب آمادگی از طرف کشور عراق ، روز دوشنبه مرز خسروی برای خروج زائران از ایران به عراق بازگشایی می گردد و زائران اربعین می توانند از طریق این مرز اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای خروج از چهار مرز برای زائران وجود ندارد اظهار کرد: زائران که تمایل خروج تا روز دوشنبه را دارند می توانند تا باز شدن مرز خسروی از مرز مهران اقدام کنند.

مدیر کل سازمان حج وزیارت آذربایجان غربی به زائران در خصوص افراد سودجو که اقدام به فریب در ثبت نام می نمایند تاکید کرد: این افراد  ادعای حمل  زائران با اتومبیل در عراق را دارند که زائران باید توجه کنند ، امکان عدم اجازه به تردد این اتومبیل ها در عراق وجود دارد و بهتر است برای اطمینان از طرف تضمینی در این خصوص بگیرند تا بعدا دچار مشکل نگردند.

ندیری در خصوص روند کند شدن صدور ویزا نیز گفت: این مشکل به سبب عدم هماهنگی طرف عراقی بر می گردد که صدور ویزا از شنبه با مشکل روبرو شده ؛ ولی این مشکل نیز از دیروز حل شده و صدور ویزا ها با روال عادی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل سازمان حج وزیارت آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: از ازئرین در خواست می شود که کسب ویزای خود را به لحظات آخر نسپارند و در زمان مناسب اقدام کنند تا دچار مشکلات پیش بینی نشده در لحظات آخر نگردند

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید