07:49|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1396 - 22:28
کد خبر: 7536

وضعیت دریاچه ارومیه تا تکمیل پروژه ها به همین منوال خواهد بود

برای روزهای آتی پروژه های اولویت دار که پیشرفت فیزیکیشان بالای 80 درصد است  توسط کارگروه دانشگاه شریف با توجه به اینکه دارای اعتبار هستند به این پروژه ها رسیدگی خواهد شد تا بتواند اثر پخش گردد.

وضعیت دریاچه ارومیه تا تکمیل پروژه ها به همین منوال خواهد بود

فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: برای روزهای آتی پروژه های اولویت دار که پیشرفت فیزیکیشان بالای 80 درصد است  توسط کارگروه دانشگاه شریف با توجه به اینکه دارای اعتبار هستند به این پروژه ها رسیدگی خواهد شد تا بتواند اثر پخش گردد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه با اشاره به تراز و وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد:تراز آب دریاچه در دوم آبان  سال جاری،1270.22 متر است ،سال گذشته تراز آب دریاچه ارومیه ،1270.46 متر بوده که نسبت به سال گذشته 24 سانتی متر کاهش تراز آب مشاهده می شود؛ در حال حاضر وسعت دریاچه 1646.72 کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته،1953.14 کیلومتر مربع گزارش شده بود.

سرخوش در ادامه افزود: از 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به کل حوزه آبریز دریاچه ارومیه طی سال جاری، در مرحله اول ، 200میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی از ماده 10 و 12 قانون تشکیل مدیریت بحران کشور به حوزه آبریز دریاچه ارومیه ابلاغ شده است.

وی در خصوص انتقادات صورت گرفته نسبت به ستاد احیای دریاچه ارومیه اذعان کرد: تا به حال پروژه های زیادی برای احیا صورت گرفته که نمیتوان دستاورد های آنان را نادیده گرفت بلکه آنچه حائز اهمیت است توجه به عدم اتمام پروژه ها می باشد و تا زمانی که پروژه تکمیل نشده نمیتوان اثرات آن را به واقعه مشاهده نمود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در پایان نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه تاکید کرد: تا پروژه های آب رسانی به اتمام نرسد وضعیت دریاچه ارومیه به همین حالت خواهد بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید