11:05|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1396 - 21:57
کد خبر: 7534

فرسودگی 65 درصد از ناوگان اتوبوس/اعزام 50 دستگاه اتوبوس به مرز خسروی جهت رفاه حال زائران اربعین

سازمان اتوبوسرانی همانند سال های گذشته تعداد 50 دستگاه اتوبوس از 9 تا 24 آبان به همراه 100 راننده اصلی و کمکی، یک دستگاه گشت نظارتی و 10 نفر پرسنل خدمات فنی در قالب کاروان شهید باکری به مرز خسروی اعزام و به زائران امام حسین (ع) خدمات رسانی خواهند کرد.

فرسودگی 65 درصد از ناوگان اتوبوس/اعزام 50 دستگاه اتوبوس به مرز خسروی جهت رفاه حال زائران اربعین

ناصر سعیدآبادی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در گفت وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با اقداماتی که این سازمان در شش ماهه نخست سال انجام داده است اظهار داشت: اساسی ترین عملکرد سازمان که در سطح کشور مطرح است، بازسازی اتوبوس ها می باشد؛ به دلیل رکود موجود بحث نوسازی برای بخش خصوصی مقدور نیست و به این دلیل در پی حفظ شرایط موجود هستیم که در این راستا سال گذشته 86 دستگاه و امسال نیز تا امروز 42 دستگاه اتوبوس مورد بازسازی کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تهیه و ساخت 10 دستگاه ایستگاه اتوبوس، تخصیص 170 دستگاه مینی بوس بعنوان سرویس مدارس، تخصیص 90 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل دانشجویان، اجرای طرح شستشوی اتوبوس ها و جایگاه مینی بوس و طرح ساماندهی اتوبوس ها و مینی بوس های شهری از جمله اقدامات سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در 6 ماهه اول سال 96 بودند.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه مطرح کرد: 370 فقره برگه اعمال تخلف در 6 ماهه سال 96 برای رانندگان ارسال شده است و همچنین طرح جمع آوری بوق های ناهنجار نیز انجام که طی آن 75 فقره بوق ناهنجار و نا متعارف جمع آوری شد.

ناصر سعیدآبادی تصریح کرد: در حال حاضر 326 دستگاه اتوبوس و 400 دستگاه مینی بوس در شهر ارومیه فعالیت می کنند؛ میانگین عمر ناوگان در اتوبوس 11.7 سال و در مینی بوس ها به بیش از 15 سال رسیده است؛ 65 درصد ناوگان عمومی ارومیه فرسوده است ولی با توجه به بالا بودن قیمت اتوبوس بخش خصوصی توان خرید دستگاه جدید را ندارند و نوسازی آن نیازمند کمک دولت است.

وی تصریح کرد: با همکاری شورای شهر و شهرداری ارومیه و کیدات این ارگان ها در پی خرید 100 دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات شهرداری هستیم و تاکید بر خریداری آن ها تا پایان امسال است.

ناصر سعیدآبادی عنوان کرد: خوشبختانه در تمامی مسیرهای داخل شهری و تمامی محله هایی  امکان ایجاد ایستگاه و حرکت اتوبوس وجود داشت خدمات دهی انجام می شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در پاسخ به سئوال خبرنگار باریش نیوز مبنی بر اقدامات این سازمان برای اربعین گفت: سازمان اتوبوسرانی همانند سال های گذشته تعداد 50 دستگاه اتوبوس از 9 تا 24 آبان به همراه 100 راننده اصلی و کمکی، یک دستگاه گشت نظارتی و 10 نفر پرسنل خدمات فنی در قالب کاروان شهید باکری به مرز خسروی اعزام و به زائران امام حسین (ع) خدمات رسانی خواهند کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید