09:17|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1396 - 21:21
کد خبر: 7519

شکار و صید به منظور تامین سلامت عمومی ممنوع اعلام شد

 با توجه به اعلام دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست و به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر و حشی تا اطلاع ثانوی همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی ممنوع اعلام شد.

شکار و صید به منظور تامین سلامت عمومی ممنوع اعلام شد

مختار خانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص شکار و صید اظهار کرد: با توجه به اعلام دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست و به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر و حشی تا اطلاع ثانوی همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی ممنوع اعلام شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در ادامه افزود: ورود پرندگان مهاجر وحشی به کشور تهدید شیوع ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان است، با افراد متخلف نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. وی در خصوص برخورد با متخلفین نيز گفت: همکاران يگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی در کل سطح استان در حال گشت و كنترل بوده و با متخلفین شكار و صيد غير مجاز برخورد و ازسوی مراجع قانونی تشکیل پرونده خواهد شد؛ از بخشداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی به خصوص شوراهاي اسلامي روستاها انتظار همکاری در این موارد با اداره حفاظت محیط زیست داریم.
مختار خانی در خصوص ثبت نام واحدهای صنعتی و خدماتي سبز نيز گفت: ثبت نام از دیروز در سایت سازمان آغاز شده و کلیه واحدهای صنعتی و خدماتی متقاضی در جهت تکمیل پرسشنامه های واحدهای سبز اقدام نمایند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در خصوص معیارهای انتخاب واحدهای خدماتی تصریح کرد: نصب و راه اندازی و یا اصلاح تصفيه خانه پساب ،دفن اصولی زباله، مدیریت بازیافت مواد زاید، ایجاد و توسعه فضای سبز،مصرف بهینه حامل های انرژی، افزایش بهروری در مصرف انرژی و ارتقای سطح دانش مدیران و کارکنان واحد از جمله معیار ها هستند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست  با اشاره به کیفیت هوای شهر اروميه نيز گفت: کیفیت هوا در شش ماه اول سال ٩٦: 22 روز پاک و 163 روز سالم  وامسال خوشبختانه فقط یک روز کیفیت هوا از استاندارد فرا تر رفته  و علت ان نیز وجود ذرات معلق و گرد و غبار می باشد؛ با توجه داده هاي ايستگاههاي سنجش آلودگي  هوا ، کیفیت هوای امسال اروميه در هشت سال گذشته بی نظیر بوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید