00:36|شنبه, اردیبهشت 22 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1395 - 16:18
کد خبر: 5713

حوزه و دانشگاه دو بال نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام و امام صادق (ع) گفت: صمیمیت و همدلی بین مسلمین و اقوام مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و وحدت تنها وسیله نجات امت اسلامی است.

حوزه و دانشگاه دو بال نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش باریش نوز, حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام و امام صادق (ع) گفت: صمیمیت و همدلی بین مسلمین و اقوام مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و وحدت تنها وسیله نجات امت اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی  ضمن ابراز خرسندی از وجود اتحاد و همدلی میان اقوام مختلف در استان افزود: خوشبختانه در استان پیمان اخوت و برادری به خوبی مشهود است و باید در حفظ و افزایش این صمیمیت بیش از این بکوشیم.
نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشن ها در ایام ولادت نبی اکرم گفت: برادارن سنی در آذربایجان غربی با شکوه و عظمت خاصی میلاد پیامبر را جشن می گیرند که این مسئله جای بسی خرسندی است  چرا که باید برگزاری چنین جشن هایی باید بیش از این رواج یابد.
امام جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری مراسم جشن ولادت نبی اکرم در مسجد اعظم ارومیه گفت: فردا از ساعت 10 به مناسبت فرخنده میلاد پیامبر جشن و سروری در مسجد اعظم ارومیه برگزار می شود که امید است با حضور پرشور دراین مراسم بتوانیم گوشه ای از ارادت خود را به رسول مهر و رحمت نشان دهیم.
وی به ضرورت برگزاری باشکوه جشن در ولادت اهل بیت تاکید کرد و افزود: باید تمام سعی خود را در برگزاری هرچه باشکوه تر اعیاد و جشن ها مخصوصا  جشن ولادت پیامبر بکار بگیریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و نامگذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه به دو بال نظام جمهوری اسلامی ایران تشبیه شدند که وجود توام این دو بال عاملی برای اوج گیری این نظام است.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه عملی غیر اسلامی و غیر دینی است خاطر نشان کرد: وظیفه تفکر و اندیشه برعهده حوزه و دانشگاه است که باید افت و صمیمیت میانشان افزایش یابد.
وی ضمن انتقاد از نقض فرجام از سوی امریکا گفت: نقض برجام و وتو نکردن تحریم ها توسط اوباما نشان از بد عهدی این دولت بوده و تحریم 10 سالانه ایران توسط آنها نابکاری و بدعهدی شان را بیش از بیش آشکار کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید