23:30|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1395 - 11:19
کد خبر: 3890

پنج قبرستان که قبل از مرگ باید آنها را دید!

بسیاری از افراد احساس خوبی نسبت به قبرستان ندارند. اما بد نیست بدانید که قبرستانهایی در سرتاسر جهان وجود دارند که سالانه میزبان هزاران گردشگر از کشورهای مختلف جهان هستند! در متن پیش رو پنج قبرستان مهم گردشگری در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا را به شما معرفی می کنیم.

پنج قبرستان که قبل از مرگ باید آنها را دید!

قبرستان وادی السلام
 
قبرستان وادی السلام
 
وادی السلام تو نجف عراق واقع شده که یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان به حساب میاد. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی دید، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده که علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و شخصیت‌های غیر دینی نیز دفن شدن.
 
قبرستان وادی السلام
 
 
 
 
قبرستان ورین
این قبرستان در شهر گوآتمالاسیتی، پایتخت کشور گواتمالا واقع شده که قبر دائمی برای مردگان وجود نداره و قبرها به خانواده مردگان اجاره داده می شه. در بیشتر مواقع خانواده مردگان پس از مدتی از پرداخت اجاره بهای قبر خودداری کرده و به همین دلیل کارگران اجساد را از قبرها خارج می کنن و بقایای مردگان این قبرستان عجیب توسط کرکسها خورده می شه. نکته جالب قبرستان ورین اینه که قبرها درون دیوار کنده میشن نه روی زمین.
 
قبرستان ورین
 
 
قبرستان راکویل یونیون
این قبرستان با سه قرن قدمت در شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا واقع شده و در سالهای اخیر پس از اکران فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو که اقتباس از رمانی به همین نام نوشته اسکات فیتز جرالد، از مدفونان در قبرستان راکویل یونیون است، گردشگرانش رشد چشمگیری یافته، این در حالیست که روی سنگ قبر فیتز جرالد نیز جمله پایانی گتسبی بزرگ نقش بسته.
 
قبرستان راکویل یونیون
 
قبرستان راکویل یونیون
 
 
قبرستان باشگاه فوتبال شالکه 04
این قبرستان در سال 2012 در شهر گلزنکیرشن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان در نزدیکی استادیوم فوتبال فلتینس آرنا توسط مسئولان باشگاه فوتبال شالکه 04 افتتاح شد. این قبرستان که به شکل یک زمین فوتباله، گنجایش 1904 قبر را داشته و ویژه طرفداران دو آتیشه باشگاه فوتبال شالکه 04 است که در سال 1904 تاسیس شد و تا کنون هفت بار قهرمان بوندس لیگا و یکبار قهرمان جام یوفا را بدست آورده. قیمت اولیه برای خریداری هر قطعه قبر برای مدت ۲۵ سال، ۵ هزار و ۴۰۶ یورو تعیین شده.
 
قبرستان باشگاه فوتبال شالکه
 
قبرستان باشگاه فوتبال شالکه
 
 
قبرستان پر-لاشز
قبرستان "پر-لاشز" در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه و مقصد نخست گردشگری جهان واقع شده و مشاهیر فراوانی از جمله اسکار وایلد، داستان‌نویس و نمایش نامه نویس ایرلندی، فردریک شوپن، پیانیست و آهنگساز لهستانی، مولیر، نمایش نامه نویس فرانسوی، آنتونیو روسینی، موسیقی دان ایتالیایی، انوره دو بالزاک، نویسنده فرانسوی و آمادئو مودیلیانی، نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی و صادق هدایت در آن دفن شدن. این قبرستان زیبا با دارا بودن مجسمه ها و بناهای زیبا و دیدنی، مکانی بسیار جالب و پارک ماننده.
 
قبرستان پر-لاشز
 
قبرستان پر-لاشز
 
قبرستان پر-لاشز

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید