08:47|یکشنبه, اردیبهشت 23 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1395 - 03:13
کد خبر: 3366

همکاری ایران و آذربایجان در زمینه گردشگری/افزایش مبادلات صنایع دستی بین تهران و باکو

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان با اشاره بر توسعه همکاری‌ها در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری، افزایش مبادلات صنایع دستی را مورد تاکید قرار دادند.

همکاری ایران و آذربایجان در زمینه گردشگری/افزایش مبادلات صنایع دستی بین تهران و باکو

به گزارش باریش، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به منظور شرکت در هفتمین مجمع جهانی سازمان ملل متحد برای اتحاد تمدن‌ها به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده است، در دیدار با ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور، اراده هر 2 دولت را در توسعه روابط همه‌جانبه مصمم ارزیابی کرد.

سلطانی‌فر در این دیدار که با حضور محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان برگزار شد، ایجاد تورهای تلفیقی را برای توسعه گردشگری مفید دانست و بر ضرورت افزایش مبادلات صنایع دستی بین 2 کشور تاکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ملاقات‌های صورت گرفته بین مسئولان 2 کشور را مصداق عزم جدی ایران و جمهوری آذربایجان برای افزایش روابط دانست و عنوان کرد: برگزاری تورهای تلفیقی ایران و آذربایجان یکی از فرصت‌های خوب همکاری برای هر 2 کشور است.

همچنین در این دیدار معاون رئیس‌جمهور از وجود فضا و شرایط مساعد برای حضور سرمایه‌گذاران کشور آذربایجان در بخش هتل‌سازی در کشورمان خبر داد.

وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان نیز تسهیل در صدور روادید برای گردشگران ایرانی را از برنامه‌های دولت آذربایجان دانست و برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران و آذربایجان را از دیگر زمینه‌های همکاری دانست.

در ادامه این دیدار دو طرف با اشاره بر توسعه همکاری‌ها در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری، افزایش مبادلات صنایع دستی را مورد تاکید قرار دادند.

 

فارس

انتهای پیام/

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید