10:57|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اردیبهشت 1395 - 02:25
کد خبر: 3324

استاندار آذربایجان غربی: احیای جاده ابریشم روابط فرهنگی کشورهای منطقه را تحکیم می‌بخشد

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی حلقه اتصال آسیا به اروپا در مسیر جاده ابریشم است و احیای این جاده جایگاه این منطقه در عرصه بین‌الملل را نیز اثبات می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی: احیای جاده ابریشم روابط فرهنگی کشورهای منطقه را تحکیم می‌بخشد

به گزارش باریش، قربانعلی سعادت، در ششمین نشست برنامه بین‌المللی راه ابریشم که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در ارومیه آغاز شده است با خیر مقدم به مهمانان 33 کشور حاضر در این نشست اظهار داشت: آذربایجان غربی در کریدور شرق به غرب جاده ابریشم قرار دارد و تاریخ 10 هزار ساله این منطقه پیوسته متأثر از رویدادهای مربوط به جاده ابریشم بوده است.

وی افزود: شیوه زندگی مردم و اقتصاد و فرهنگ آنان در مسیر جاده ابریشم ضمن آنکه از تبادلات اقتصادی جاده ابریشم متأثر بوده، سبب شکل‌گیری تمدن‌ها در طول تاریخ نیز بوده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: حضور پیروان اقوام و ادیان مختلف در این منطقه آذربایجان غربی را به مهد فرهنگی خاورمیانه تبدیل کرده است.

وی افزود: احیای جاده ابریشم در آذربایجان غربی و ایران اسلامی مشترکات فرهنگی و دینی کشورهای این منطقه را برجسته‌تر خواهد کرد و در این میان نقش و سهم قابل توجهی از این اشتراکات به آذربایجان غربی تعلق دارد.

سعادت گفت: آذربایجان غربی می‌تواند نقش اصلی خود که اتصال شرق به غرب و آسیا به اروپا را مجدداً بر عهده گرفته و در تعاملات گوناگون نقش آفرینی کند.

وی اظهار داشت: احیا مسیر جاده ابریشم دوستی‌های دیرینه مردم منطقه را مضاعف کرده و روابط فرهنگی کشورها را تحکیم می‌بخشد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: احیا مسیر جاده ابریشم باید بسیار جدی گرفته شود چرا که این مهم فرصت توسعه و رشد دوباره‌ای را به شهرها و کشورهای واقع شده در این مسیر قرار می‌دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید