14:20|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1395 - 03:57
کد خبر: 3308

کلنگ‌زنی کارخانه تولید انرژی از زباله تا 2 ماه دیگر/ ارومیه

به گزارش باریش ، تولید انرژي از زباله هاي شهري اروميه در سه ماه اول سال جاري  آغاز مي شود و از این پس چراغ‌های تعدادی از خانه‌هاي  شهر با برق زباله‌ روشن می‌شود؛ امروز دیگر درشهر اروميه به زباله به‌عنوان یک پسمانده از زندگی روزمره نگاه نمی شود و دیگر از این زباله که نام دیگر آن طلای کثیف است قرار است برق تولید شود و صرفه اقتصادی داشته باشد.

کلنگ‌زنی کارخانه تولید انرژی از زباله تا 2 ماه دیگر/ ارومیه

زبالهها دفن می شد ، ولی مدتی است که دیگر زباله های شهر بازیافت شده و قرار است از این پس هم از آن برق تولید شود. در بیشتر کشورهای دنیا زباله منبعی برای تولیدانرژی است و زباله‌هایی که جمع‌آوری و در کوره‌هایی مخصوص نگهداری شده  تا گاز تولید شده توربین دستگاه را برای تولید نیروی برق به‌حرکت در آورد.

 

بر اساس این گزارش،  قرار است  در شهر اروميه از زباله هاي شهري برق تولید شود و چراغ برخی از خانه ها را روشن کند، بدین ترتیب استفاده از زباله به عنوان طلای کثیف یکی از مهمترین شاخص های توسعه محسوب می‌شود.

 

شهرداری اروميه پروژه تولید برق از زباله شهري اروميه را در محل دفن زباله  را بصورت پروژه سرمايه گذاري اجرا مي كند  و قرار است برق مصرفی در اروميه را توليد كند.

 

عزیز قال، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه  در اين باره  گفت: توليد انرژي از پسماندهاي شهري اروميه با کلنگ زني  کارخانه تولید انرژی از زباله در محل دفن زباله هاي اروميه  در سه ماه اول سال جاري آغاز مي شود.

قال بيان كرد:  کارخانه تولید انرژی از پسماندهای  شهری ارومیه  روزانه  ظرفیت  تولید انرژی از 600 تن زباله تولیدی را دارد .

وي با بيان اينكه كارخانه توليد انرژي از زباله توسط  سرمايه گذار كشور تركيه در شهر اروميه ايجاد مي شود، افزود:  اين كارخانه با اختصاص 300 ميليار تومان اعتبار با هدف حفظ محيط زيست   ايجاد مي شود .

 

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اعلام اينكه  دو خط كارخانه توليد انرژي از پسماندهاي شهري توان توليد 16 مگا وات برق در ساعت از سوختن زباله را دارد، اظهار كرد:  ظرفيت كارخانه، توليد انرژي از 600  تن زباله توليدي در روز است و در آينده  نيز به 800 تن  خواهد رسید و همچنين با افزايش ظرفيت فاز سه خط توليد نيز راه اندازي مي شود .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید