08:03|چهارشنبه, اردیبهشت 12 ,1403
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 03:14
کد خبر: 3246

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر / نقده

فرمانده انتظامی نقده از انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف دو کیلو و 100 گرم تریاک از اعضای این باند خبر داد.

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر / نقده

رسول موذنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در شهرستان نقده با تشکیل باندی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت گسترده در سطح شهرستان فعالیت می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، محل فعالیت متهمان را شناسایی کرده و پس از کسب مجوز قضائی مخفیگاه این متهم را مورد بازجویی قرار دادند.

فرمانده انتظامی نقده خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه این متهم مقدار دو کیلو و 100 گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کرده و سپس از تشکیل پرونده‌ای در این رابطه این مواد را ضبط کردند.

این مسئول با بیان اینکه ماموران انتظامی این شهرستان سه نفر از اعضای این باند مواد مخدر را دستگیر کردند، افزود: ماموران انتظامی نقده پس از تشکیل پرونده مقدماتی متهم را برای سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی این شهرستان دادند.

موذنی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نقده جزو مهمترین اولویت‌های این پلیس قرار دارد و ماموران خدوم انتظامی این شهرستان به صورت شبانه‌روز در راستای ریشه‌کن کردن بلای خانمان‌سوز در این شهرستان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه و پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه از مردم این شهرستان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک مبنی بر قاچاق مواد مخدر مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی نقده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیشگیری بسیار تاثیرگذارتر از مقابله و مبارزه بوده، لذا ضرورت دارد راهکارهای اساسی در خصوص پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه توسط مسئولان ذیربط اتخاذ شود، در این جهت مسئولان فرهنگی و روحانیون می‌توانند مهم‌ترین متولی در خصوص آگاه‌بخشی مردم در خصوص اعتیاد اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد: از والدین نیز انتظار می‌رود دقت لازم را درخصوص رفتارهای فرزندان خود داشته باشند و هرگونه مورد مشکوک درخصوص رفت و آمدها و رفتارهای آنها را به دقت بررسی کرده و توصیه لازم را در مورد تبعات اعتیاد به فرزندان گوشزد کنند.

موذنی به مهم‌ترین علل گرایش نوجوانان و جوانان به سوی اعتیاد اشاره کرد و افزود: کنجکاوی، ضعف اراده، رهایی از زندگی عادی، شخصیت متزلزل و اعتیاد یکی از اعضای خانواده خصوصا یکی از والدین سبب گرایش افراد به سوی اعتیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از معتادان به دلیل عدم پذیرش جامعه و افراد خانواده دوباره به سوی اعتیاد باز می‌گردند، به مردم توصیه کرد که اعتیاد را به عنوان نوعی بیماری پنداشته و در صورتی که یکی از اعضای خانواده آنها به سمت اعتیاد گرایش پیدا کرد، تمام تلاش خود را مبنی بر ترک اعتیاد وی انجام داده و وی را از خانواده طرد نکنند.

 

فارس

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید