14:42|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1395 - 15:16
کد خبر: 2953

کشف 7 کیلوگرم مواد مخدر و 65 عدد سکه تقلبی در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی خوی از کشف 7 کیلوگرم مواد مخدر در ابتدای سال نو در خوی خبر داد.

کشف 7 کیلوگرم مواد مخدر و 65 عدد سکه تقلبی در آذربایجان غربی

به گزارش باریش نیوز اسفندیار احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در اولین روزهای سال 95 ماموران نیروی انتظامی شهرستان با دریافت اطلاعات مردمی یک قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: ماموران این فرماندهی موفق شدند با دستگیری این فرد، مقدار هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از وی کشف کنند.

این مسئول بیان کرد: فرد قاچاقچی دستگیر شده جهت پیگرد قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

احمدی اضافه کرد: در بازجویی‌های اولیه انجام شده از این فرد مشخص شد وی این مقدار تریاک را از یکی از استان‌های شرقی به خوی انتقال داده که قبل از هر اقدامی توسط ماموران انتظامی شهرستان دستگیر شد.

وی با اشاره به بخشی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان خوی در سال 94، گفت: نیروی انتظامی شهرستان خوی سال گذشته موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده است که می‌توان به کاهش 20 درصدی مهار سرقت‌ها، کشف 93 درصدی کشفیات و کاهش 33 درصدی جرایم خشن اشاره کرد.

فرمانده انتظامی خوی با بیان اینکه 98 درصد جرایم بر حسب ناآگاهی افراد اتفاق می‌افتد، ادامه داد: یکی از اقدامات پیشگیرانه در بحث جرایم، فرهنگسازی است و در این رابطه پلیس اقدامات ویژه‌ای همچون برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری آموزش همگانی در مدارس، مساجد و ادارات انجام داده است.

احمدی به کشف 94 درصد از جرایم سایبری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث فضای مجازی پلیس فتای شهرستان توانسته برای 49 مورد جرایم سایبری تشکیل پرونده دهد که 46 فقره از آن‌ها کشف شدند که در این راستا 40 نفر دستگیر شده و در کل می‌توان گفت که 94 درصد از جرایم سایبری کشف شدند.

وی ضمن تاکید بر اولویت پلیس استان در برخورد با عاملان ناامنی و به خصوص سوداگران مرگ، تصریح کرد: همکاری شهروندان با پلیس در برخورد با جرایم و شناسایی افراد تبهکار جامعه، نقش مهمی در ارتقای امنیت و احساس امنیت جامعه دارد.

احمدی با اشاره به امنیت مطلوب و مثال‌زدنی کشور و وجود ناامنی در کشورهای همسایه، عنوان کرد: امنیت مطلوب کشور مرهون لطف الهی و رهبری پیامبرگونه مقام عظمای ولایت، تلاش همکاران و همراهی مردم است.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد از کشف   65 عدد سکه تقلبی درمهاباد خبر داد و گفت: مأموران  این تعداد سکه ها را  در یکی از خانه ها که  سکه تقلبی در آنجا  ضرب می شد کشف کردند.

سرهنگ فتاح بابانژاد افزود: در بازرسی از منزل  تعدادی دستگاه و ادوات ضرب سکه تقلبی کشف و یک نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید