05:15|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1402 - 09:06
کد خبر: 18509

اجرای 247 پروژه تامین آب شرب در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اجرای 247پروژه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان خبرداد.
اجرای 247 پروژه تامین آب شرب در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی

محمداشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد پروژه، 164 پروژه در سطح 919روستا و با 10هزارمیلیارد ریال اعتبار در دست اجرا هستند، اظهار داشت: 14پروژه نیز در 789 روستا در قالب جهادآبرسانی و طرح های محرومیت زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دست اجرا بوده و بطور متوسط از 40درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.


وی گفت: 83پروژه تامین آب شرب نیز با سه هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار در 35شهر استان  در دست اجرا هستند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص تامین زیرساخت های لازم برای طرح های مسکن ملی اظهار داشت: در اولویت نخست این طرح 20هزار واحد در سطح استان ابلاغ شده و به فراخور تکمیل این مساکن، خدمات آبرسانی انجام می شود.


وی با اعلام اینکه 15 سامانه جمع آوری فاضلاب در 12 شهر و 3 روستای استان در مدار بهره برداری قرار دارند، در خصوص مدول چهارم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه گفت: برای اجرای این طرح نیاز به اخذ ماده 23 از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه است که پس از اخذ آن به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.


وی افزود: با وارد مدار شدن مدول چهارم این تصفیه خانه 60هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه فاضلاب در ارومیه افزوده خواهد شد.


اشرفی راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را در افزایش ظرفیت موثر عنوان و اظهار کرد: پیش از راه اندازی مدول سوم، امکان توسعه شبکه فاضلاب به لحاظ ظرفیت وجود نداشت که با راه اندازی مدول سوم امکان اجرای طرح های توسعه فاضلاب فراهم شده است.


وی گفت: در حال حاضر در چند نقطه شهر ارومیه و همچنین حفره های خالی شبکه های جمع آوری فاضلاب در دست اجرا است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید