08:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1402 - 13:14
کد خبر: 18315
استاندار آذربایجان غربی:

مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار و تامین نیاز مردم آذربایجان غربی توزیع شود

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر تامین مرغ مورد بازار استان گفت: با هدف تنظیم بازار و رفع نیازهای مردم مناطق محروم و دهک پایین جامعه مرغ منجمد با قیمت مصوب توزیع شود.
مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار و تامین نیاز مردم آذربایجان غربی توزیع شود

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه جلسه حل مشکلات روند توزیع مرغ با بیان اینکه کم کاری و عدم توزیع مرغ توسط عاملان و فروشندگان قابل قبول نیست، گفت: با متخلفان بازار برخورد شود.
 

وی اظهار کرد: متولیان تنظیم بازار استان باید ریشه و دلایل مشکل توزیع عادلانه مرغ گرم در بازار را پیدا کنند و اجازه ندهند سواستفاده صورت گیرد.
 

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: اگر واحدهای تولیدی و توزیع کننده به دلایل نامشخص و غیرمنطقی تصمیم به عدم توزیع مرغ گرفتند با آنها برخورد قانونی شود.
 

معتمدیان ادامه داد: جامعه هدف مشخص شده و برای ایجاد تعادل در بازار، مرغ منجمد برای دهک پایین جامعه و مناطق کم برخوردار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود.
 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با وجود اینکه کمبودی از نظر توزیع مرغ در بازار وجود ندارد اما عده‌ای از تولید کنندگان سعی دارند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.
 

خسرو شهبازی اضافه کرد: برای تامین مرغ در ارومیه مشکلی وجود ندارد و قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۶۳ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۳ هزار تومان مصوب شده و با گرانفروشان در این زمینه برخورد جدی می‌شود.

 

وی دلیل کمبود مرغ در استان را جوجه ریزی کم واحدهای مرغداری عنوان کرد و افزود: به دلیل پایین بودن قیمت لاشه مرغ در ماه‌های گذشته و افزایش قیمت نهاده‌های دامی وارداتی، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری روند کاهشی داشته است.
 

ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی در این جلسه تصمیم گرفت در روزهای آینده با تامین گوشت مرغ گرم و منجمد، بازار را مدیریت کند ضمن اینکه با اقدام به موقع مرغداران در جوجه ریزی از اواسط اردیبهشت مرغ به وفور تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

​​

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید