20:56|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1402 - 11:19
کد خبر: 18302

تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۶ سانتی متر رسید

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به بهره برداری از سامانه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، گفت: در حال حاضر آب با سرعت ۶۵ مترمکعب بر ثانیه وارد پیکره دریاچه شده می شود که این امر موجب افزایش ۱۳ سانتی متری تراز این پهنه آبی شد.
تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۶ سانتی متر رسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، محمدصادق معتمدیان، دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اظهار کرد: وضعیت دریاچه نسبت به مهرماه سال گذشته بهبود یافته و وسعت آن 310 کیلومتر مربع افزایش یافته است.

 

وی افزود: همچنین تراز دریاچه ارومیه طبق آخرین برآورد صورت گرفته به یک هزار و 270 متر و 26 سانتی متر رسیده است.
 

استاندار آذربایجان‌ غربی در خصوص میزان حجم آب موجود در دریاچه ارومیه عنوان کرد: در حال حاضر این دریاچه بیش از یک میلیارد و 570 میلیون مترمکعب آب دارد.
 

معتمدیان با بیان اینکه طبق قولی که داده ایم در سال جاری هر سه ماه یک بار طرحی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه افتتاح می کنیم، ادامه داد: احداث سد چپرآباد دوباره با پیمان سپاری از سر گرفته شده و عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شده است.

 

وی گفت: همچنین مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه که پساب بهداشتی آن به سمت دریاچه ارومیه سرازیر خواهد شد، در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.
 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، تاکید کرد: اتمام این طرح ها در کنار اجرای طرح های نرم افزاری و کاهش مصرف، موجب می شود که احیای دریاچه ارومیه شتاب بیشتری به خود بگیرد.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید