14:44|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1401 - 09:44
کد خبر: 18206

هر ۱۰ دقیقه یک نوزاد در آذربایجان غربی متولد می‌شود

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال‌جاری حدود ۳۹ هزار نوزاد در استان به دنیا آمده است، گفت: با توجه به این آمار، هر ۱۰ دقیقه یک واقعه ولادت در استان ثبت می‌شود.
هر ۱۰ دقیقه یک نوزاد در آذربایجان غربی متولد می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سعید احمدی، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته از سال‌جاری ۳۸ هزار و ۸۹۷ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که البته ۱.۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
 

وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۳۹ هزار و ۴۳۶ واقعه ولادت در آذربایجان غربی ثبت شده بود که این رقم امسال ۵۳۹ فقره کمتر شده است.
 

احمدی ادامه داد: در سال‌جاری به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ نوزاد پسر در آذربایجان غربی به دنیا آمده است.
 

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: همچنین در این مدت، شاهد فوت ۱۲ هزار و ۲۶۱ نفر در استان بودیم که نشان می‌دهد روزانه بطور متوسط ۴۴ واقعه فوت ثبت شده است.
 

احمدی اظهار کرد: البته این رقم ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده بطوریکه تعداد فوتی روزانه در سال گذشته در استان ۶۲ نفر بود.
 

وی یادآور شد: تعداد ولادت ثبت شده در آذربایجان غربی سال گذشته هم ۵۲ هزار و ۶۶۲ مورد بود و میانگین ثبت شده برای استان در این خصوص در سال ۱۴۰۰ به ۱۵.۳ مورد ولادت نسبت به هر یک هزار نفر جمعیت رسید.
 

وی تاکید کرد: این رقم در فوت ۲۱ هزار و ۷۲۰ مورد در کل و ۶.۳ مورد به ازای هر یک هزار نفر جمعیت بالغ است.
 

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی افزود: از نظر میانگین ولادت و فوت، این استان به ترتیب رتبه دهم و نوزدهم کشوری را داراست که امیدواریم با اجرای طرح‌های فرزندآوری، این رتبه در حوزه ولادت روز به روز بهتر شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید