12:00|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1401 - 11:22
کد خبر: 18112

اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از آذربایجان غربی به مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اعزام بالغ بر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از این استان به پایانه مرزی مهران برای بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد.
اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از آذربایجان غربی به مرز مهران

پیمان آرامون، مدیرکل رهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و بازگشت آنها از مرز مهران به استان و شهرستان‌های محل سکونت شأن بالغ بر ۸۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی از پایانه‌های مسافری شهرستان‌های مختلف استان به پایانه مرزی مهران اعزام شد.

وی افزود: این تعداد ناوگان اتوبوسی نزدیک به ۱۵ هزار و پانصد زائر را از اقصی نقاط استان آذربایجان غربی برای شرکت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین و زیارت بارگاه مطهر حضرت امام حسین (ع) به پایانه مرزی مهران انتقال دادند.

آرامون ادامه داد: از ۱۱ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۱۲ ناوگان مسافری عمومی در استان ۱۷۶۰ زائر را به پایانه مرزی تمرچین انتقال داده و تعداد ۲۳۵ ناوگان مسافری عمومی نیز ۶۴۷ زائر را از این پایانه مرزی به اقصی نقاط استان جابجا کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی یک ماه گذشته برای ایجاد زیرساخت مسیر منتهی به پیرانشهر و مرز تمرچین و مهیا کردن یک سفر ایمن برای زوار اربعین حسینی، ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

آرامون همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای خط کشی ۲ هزار ۳۰۰ کیلومتر مسیر منتهی به تمرچین خبر داد و اضافه کرد: ۳۰۰ کیلومتر از خط کشی‌های انجام شده در محدوده راه‌های شهرستان پیرانشهر بوده است.

وی گفت: تعویض گاردریل‌های محور نقده - پیرانشهر و حذف نقاط حادثه خیز این مسیر از دیگر اقدامات راهداری بود که نتایج آن را در کاهش شدید تصادفات جاده‌ای با توجه به افزایش چشمگیر ترددها می‌توان دید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی به فعالیت ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای ایجاد ۶۰ هزار متر مربع پارکینگ در شهرستان پیرانشهر نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا ۸۵ هزار متر مربع خاکبرداری شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید