00:59|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1401 - 11:23
کد خبر: 18099

افزایش قیمت و کاهش کیفیت، دامن‌گیر لبنیات!

این روزها افزایش قیمت تصور نکردنی و کاهش کیفیت، دامن گیر محصولات لبنی شده است.
افزایش قیمت و کاهش کیفیت، دامن‌گیر لبنیات!

 به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش قیمت صد در صدی لبنیات در ماه های اخیر سبب کاهش خرید مصرف کنندگان شده به گونه ای که برخی از مردم حتی از خرید یک ظرف کوچک ماست یا پنیر هراس دارند.

براساس گزارش های ارائه شده سرانه مصرف محصولات لبنی در کشور حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده و گفته می‌شود به دلیل کاهش تقاضای داخلی بیش از 40 درصد شیر خام به خارج از کشور صادر می‌شود.

با توجه به اینکه در آستانه گرانی محصولات لبنی قیمت مصوب برای عرضه آن از سوی دولت اعلام شد اما قیمت هایی که در بازار وجود دارد فاصله بسیار زیادی با قیمت اعلام شده دارد.

از سوی دیگر براساس پیام های مردمی که از طرف مخاطبان باریش نیوز دریافت می‌شود، کیفیت محصولات لبنی به شدت کاهش پیدا کرده و در برخی از موارد مشاهده می‌شود، با وجود اینکه مدتی به تاریخ انقضاء محصول زمان باقی مانده است اما بعد از خرید برخی از محصولات لبنی مانند ماست و پنیر مشاهده می‌شود که ترشیده یا کپک زده است!

با توجه به اینکه مصرف انواع محصولات لبنی نقش بسیار مهمی در تضمین سلامتی افراد مختلف جامعه دارد اما این افزایش قیمت های سر به فلک کشیده سبب شده تا مردم دیگر همانند گذشته نتوانند انواع محصولات لبنی را تهیه و در سبد غذایی خود از آن استفاده کنند.

به نظر می‌رسد تدوام روند گرانی های دور از انتظار به ویژه در حوزه محصولات لبنی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برای سلامتی سنین مختلف جامعه به بار بیاورد 
در این شرایط از مسئولان و متولیان امر انتظار می‌رود اهتمام ویژه ای در  نظارت و بازرسی قیمت های مواد غذایی در سطح بازار را داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید