21:27|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1401 - 12:33
کد خبر: 18045

مانعی به نام بانک‌ها سر راه ازدواج جوانان/ لزوم تشدید نظارت بانک مرکزی برعملکرد بانک‌ها

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، سنگ اندازی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به معضلی اساسی برای جوانان تبدیل شده که رسیدگی و نظارت متولیان امر در اسرع وقت را می‌طلبد.
مانعی به نام بانک‌ها سر راه ازدواج جوانان/ لزوم تشدید نظارت بانک مرکزی برعملکرد بانک‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه وام ازدواج یکی از وام‌های پرتقاضای بانکی است که به جوانان برای شروع زندگی مشترک تعلق می‌گیرد؛ متاسفانه سنگ‌اندازی‌های برخی بانک‌ها برای متقاضیان، دریافت این وام را زمانبر کرده است.

بسیاری از بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج اعلام می‌کنند که متقاضی باید دارای دو ضامن کارمند رسمی دارای چک و یا سفته چند میلیون تومانی‌ باشند که از جمله گله‌های پرتکرار متقاضیان وام ازدواج محسوب می‌شود.

بنابر پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که در صورت نداشتن پارتی، بایستی مدت زمان طولانی را برای دریافت وام خود در انتظار باشند و این در حالی است که اگر پارتی داشته باشند می‌توانند بدون ضامن وام میلیاردی نیز دریافت کنند؛ مشکل اینجاست که معیار پرداخت وام را خود بانک‌ها بر اساس سلیقه خود تعیین می‌کنند.

متاسفانه عملکرد بانک‌ها در اعطای وام ازدواج به گونه‌ای است که متقاضیان را از اخذ آن منصرف می‌کنند، در حالی که بانک مرکزی اعلام کرده که وقتی وثایق و مدارک توسط متقاضیان تحویل بانک شد، بایستی حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز وام پرداخت شود و اگر این کار انجام نگیرد، خلاف است و جوانان برای دریافت وام ازدواج باید هفت خوان رستم را رد کنند.

در پایان لازم به ذکر است که با توجه به کاهش آمار و رغبت جوانان به ازدواج؛ می‌طلبد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان اهتمام ویژه‌ای داشته و مدت زمان انتظار دریافت آن را کوتاه نمایند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید