18:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1401 - 12:46
کد خبر: 18005
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اعلام کرد:

۶۸ میلیارد ریال خسارت به بدنه و ابنیه راه بر اثر وقوع سیلاب در محورهای شمالی استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از خسارت ۶۸ میلیارد ریالی به بدنه و ابنیه راه بر اثر وقوع سیلاب در محورهای شمالی استان خبر داد.
۶۸ میلیارد ریال خسارت به بدنه و ابنیه راه بر اثر وقوع سیلاب در محورهای شمالی استان

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: بر اثر بارش‌های اخير شاهد وقوع سیلاب در محورهای شمالی استان و در شهرستان های ماکو ، شوط، پلدشت، چایپاره و خوی و بروز خسارت به بدنه و ابنیه راه در محورهای مواصلاتی این شهرستان‌ها بوده‌ایم که طبق برآورده‌های انجام شده میزان این خسارت‌ها ۶۸ میلیارد ریال است.

 وی افزود : بلافاصله بعد از وقوع سیلاب راهداران بصورت مستمر و شبانه روزی نسبت به بازگشایی مسیرها و رسوب برداری از محورها جهت تردد کاربران جاده‌ای اقدام کردند.

 آرامون اظهار داشت: سیلاب باعث بروز خسارت ۲۰ میلیارد ریالی در شهرستان‌های ماکو ، شوط و پلدشت شد و بر اثر آن برخی از راه‌های روستایی بخش قره قویون شهرستان شوط ، بخش مرکزی شهرستان ماکو ، بخش مرکزی و ارس شهرستان پلدشت آسیب دید.

وی بیان کرد: در شهرستان چایپاره راه روستاهای کفیل، گورش ،آغمزارکرد ، دوه آغلی،گوزدگن ، بندلی ، ساختمان، شیطو ، سالطه، حمزیان علیا وسفلی ، بالاکهریز ، قره کهریز و محور فرعی چایپاره-حمزیان بر اثر بارش باران خسارت دیده‌اند که بر اساس برآورد انجام گرفته میزان خسارت در راههای روستایی ۲۵ میلیارد ریال و خسارت محور فرعی چایپاره - حمزیان نیز ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

 آرامون ادامه داد : در شهرستان خوی شاهد خسارت ۱۳ میلیارد ریالی بوده ایم که شامل خسارت ۲ کیلومتر از  راه ارتباطی روستای دنبکی از توابع بخش صفاییه ، خسارت ۱.۵ کیلومتری راه ارتباطی روستاهای اریکلو و قورقان ، خسارت ۲ کیلومتر از محور روستایی تاریمیش و کفیل از توابع بخش قطور و خسارت یک کیلومتر از محور روستایی حصار و کوچک است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید