03:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1401 - 13:56
کد خبر: 17982

ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش؛ اصلی فراموش‌شده در کلانشهر ارومیه

افزایش وانت بار‌های میوه ‌فروش در ارومیه از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری محسوب و ناتوانی مسئولان شهری در اجرای طرح ساماندهی وانتی‌ها را نمایان ساخته که اهتمام جدی متولیان امر را می‌طلبد.
ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش؛ اصلی فراموش‌شده در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نبود شغل مناسب، تعطیلی کارخانجات تولیدی و ... همه از عواملی هستند که طی سال‌های اخیر سبب تشدید معضل بیکاری در سطح جامعه شده است که به دنبال آن برخی از افراد جهت کسب درآمد و روزی حلال به شغل‌هایی از قبیل میوه فروشی در وانت بارها روی آورده‌اند.

متاسفانه عدم اختصاص مکانی مناسب توسط مسئولان برای وانتی‌های میوه فروش در سطح شهری ارومیه به ویژه در مناطق پرتردد موجب بروز مشکلات فراوانی از جمله افزایش بار ترافیکی، کاهش زیبایی بصری و ... شده است.

با گذر از سطح شهری شاهد آن خواهیم بود که برخی از وانتی‌ها بی‌توجه به ایجاد ترافیک و سد معبر، اقدام به پارک و فروش میوه، تره بار و ... در حاشیه خیابان‌ها و حتی پیاده‌روها می‌کنند که این مسئله موجب کلافگی شهرندان به خصوص رانندگان شده است.

براساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هر نوع سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب و هر نوع عنوان دیگری ممنوع است و ارگان‌های ذیربط مکلف هستند از این کار جلوگیری کنند.

بنابر تصاویر و پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، خیابان‌های استاد شهریار، نسیم و کمربندی خاتم الانبیا و .... از جمله مکان‌هایی است که تعداد کثیری از وانتی‌ها را در خود جای داده‌اند.

طی پیگیری رسانه‌ها در رابطه با رفع این معضل متاسفانه همچنان طرح‌هایی مطرح می‌گردد که هیچ‌یک تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و اگر برخوردی نیز انجام شده بصورت مقطعی بوده و نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید