12:41|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1401 - 13:27
کد خبر: 17912
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

رسیدگی به ۱۵۶ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در دو ماه نخست سال جاری

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در دو ماه گذشته از سال جاری ۱۵۶ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ بررسی شد.
رسیدگی به ۱۵۶ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در دو ماه نخست سال جاری

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط عمومی این سازمان، بهزاد برقی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار داشت : در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری ۱۲۲ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش های کالا و مسافر طی سه جلسه کمیسیون ماده ۱۱ و ۳۴ پرونده تخلفاتی نیز مربوط به شرکتهای حمل و نقل بخش کالا و مسافر طی ۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی اذعان کرد : عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه ، عدم رعایت مقررات حمل و نقل ، پروتکل های بهداشتی،  فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیر مجاز بوده و عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سو استفاده از شناسه ملی و کدپستی ، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه ، عدم حضور و نظارت مدیر فنی ، عدم پرداخت کرایه راننده  و عدم وجود تجهیزات ایمنی می شود.


برقی اظهار داشت : همچنین در سال گذشته ۲۸ فقره پرونده حریم قانونی راه ، ۲۰ فقره پرونده سرقت تابلو و علائم ، ۱۶ فقره پرونده مطالبه خسارت و ۱۷ فقره پرونده متفرقه کیفری و حقوقی توسط اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی بررسی شد و در سال جاری نیز گشت های راهداری و کارشناسان حقوقی این اداره کل با این قبیل تخلفات به شدت برخورد می کنند.

 

این مقام مسئول از رانندگان گرامی و  صاحبان شرکت‌های حمل و نقل خواست تا تمام قوانین و مقررات و ضوابط ایمنی را به دقت رعایت کنند تا باعث بروز مشکل برای خود در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ نشوند.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید