00:19|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1400 - 13:03
کد خبر: 17777

نسل جوان؛ ظرفیتی بی‌نظیر جهت ارتقای سرمایه‌های اجتماعی جامعه

با فرارسیدن هر ساله روز جوان زمینه‌ای فراهم می‌شود که مشکلات جوانان توسط رسانه ها به گوش مسئولان برسد تا شاید تلنگری برای آن‌ها باشد تا اندکی هم که شده مشکلات جوانان این مرز و بوم را مورد توجه قرار داده و برای حل آن‌ها چاره اندیشی کنند.
نسل جوان؛ ظرفیتی بی‌نظیر جهت ارتقای سرمایه‌های اجتماعی جامعه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به رسم هرسال در تقویم رسمی ایران 11 شعبان به مناسبت زاد روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به نام روز جوان نامگذاری شده و تلنگری برای مسئولان به حساب می‌آید که اندکی هم شده مشکلات جوانان این مرز و بوم را مورد توجه قرار داده و برای حل آن‌ها چاره‌اندیشی کنند.

متاسفانه امروزه جوانان با مشکلات بسیاری چون بیکاری، وضعیت دشوار اقتصادی، ازدواج، اعتیاد و نادیده گرفته شدن توانایی‌های آن‌ها توسط مسئولین دست و پنجه نرم می‌کنند که عواقب جبران ناپذیری را در زندگی اجتماعی آن‌ها به بار آورده است.

اگر چنانچه فردی گذرش به ادارات و سازمان‌های دولتی بیفتد، متوجه خواهد شد که مدیران و معاونان این ارگان‌ها سال‌هاست که بر کرسی مدیریت تکیه زده‌اند در حالی جوانان تحصیل کرده بیکار بوده و مدرک آن‌ها روی طاقچه منزل خاک می‌خورد.

از آنجایی که جوانان دارای انگیزه و انرژی بسیار زیادی هستند می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات و معضلات جامعه گام‌های بلندی را برداشت ولی تاکنون تنها چیزی که از سوی مسئولان عایدشان شده بی‌اعتمادی و نادیده گرفته شدن می‌باشد.

متاسفانه گلایه‌های جوانان از دولتمردان بسیار بوده و اظهار می‌کنند که پس از هزینه‌ای که برای تحصیل و اخذ مدرک پرداخت نموده‌اند اکنون اوج بی انصافیست که هیچ سازمانی حاضر به استخدام آن‌ها نمی‌باشد و اینکار زمینه را برای سوق آنان به سوی مشاغل کاذب فراهم می‌آورد.

در پایان لازم به ذکر است که نبود اعتماد به جوانان از مهم‌ترین عوامل عدم پیشرفت جوامع می‌باشد که همت متولیان امر را جهت رفع مشکلات جوانان بویژه مشکلات حوزه اشتغال و ازدواج را می‌طلبد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید