08:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1400 - 09:38
کد خبر: 17672
یادداشت:

کاهش کیفیت و عرضه محصولات تاریخ گذشته؛ نتیجه افزایش سرسام آور محصولات لبنی

تاریخ انقضا محصولات غذایی به ویژه در حوزه لبنیات، یکی از اصلی‌ترین راه‌های اعتماد مردم به سلامت محصولات غذایی است؛ مساله‌ای که تاکنون همواره از سوی مردم به عنوان صحت محصولات لبنی همانند شیر و پنیر و دوغ مورد توجه قرار می‌گرفته است؛ اکنون مدتی است که این تاریخ انقضا هم دیگر دارای اعتبار نیست و این امر باعث نارضایتی شهروندان در این بحران اقتصادی کشور شده است.
کاهش کیفیت و عرضه محصولات تاریخ گذشته؛ نتیجه افزایش سرسام آور محصولات لبنی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تاریخ انقضای محصولات غذایی که اکنون بنا بر قانون روی بسته همه محصولات درج می‌شود، تاریخ اطمینان بخشی است که شهروندان را مجاب به خرید یا عدم خرید آن می‌کند.
در چنین شرایطی قاعدتا نباید اقلام غذایی تاریخ گذشته و فاسد عرضه شود اما، برای یک‌بار هم که شده برای ما پیش آمده که محصول غذایی را که هنوز هم تاریخ انقضای آن نگذشته است، خریداری کرده‌ایم، بر همین اساس است که در چند روز گذشته یکی از اعضا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عرضه محصولات غذایی با تاریخ تولید در روزهای آینده خبر داد.

هر از گاهی تصاویری از بسته بندی معیوب فرآورده‌های لبنی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود  و در این میان این پرسش مطرح می‌شود که بخش کنترل کیفی شرکت های لبنی در واقع چه نقشی ایفا می کنند؟

این روزها شاهد پیام های مردمی بسیاری از سوی مخاطبان مربوط به پنیرهای بسته بندی کپک زده برخی از شرکت‌های صنعت لبنیات هستیم، بطوری که این پنیرها قبل از پایان دوره مصرف دچار کپک زدگی شده و این امر باعث نارضایتی شهروندان شده است.

این در حالی است که لبنیات یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین منابع پروتئینی و مهم تر از آن کلسیم مورد نیاز افراد جامعه است که بی‌شک این گرانی و خروج شیر از سبد خانوار سبب بروز آسیب جدی به سلامت خانواده‌ها می‌شود.

بنا به اظهار نظر بسیاری از مخاطبان علاوه بر کیفیت؛ کمیت محصولات لبنی با کاهش مواجه شده است به گونه ای که در یک بسته بندی 400 گرمی پنیر کمتر از مقدار روی بسته بندی و با کیفیت بسیار پایین محصول به مصرف کننده عرضه می شود و در این شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه این امر بی انصافی است که در حق شهروندان می‌شود.

سخن آخر اینکه، علاوه بر تأثیر گرانی لبنیات بر حذف این اقلام از سفره خانوارها و گلایه‌های مردم از عرضه چندنرخی و کم‌فروشی فراورده‌های لبنی، تغییرات لحظه ای قیمت این محصول اساسی  لبنیات موجب ایجاد مشکلاتی برای فروشندگان اینگونه اقلام شده است؛ چرا که این افزایش قیمت‌ها موجب کاهش میزان سود فروشندگان لبنیات و همچنین کاهش فروش محصولات لبنی شده و این امر باعث می شود که این محصولات بر دست مغازه داران باقی بماند و برخی از آنها جهت جلوگیری از ضرر و زیان خود و سوء استفاده از عدم توجه مشتریان، اقدام به فروش این محصولات نمایند؛ پس در این میان ضرورت دارد که واحدهای نظارتی توجه بیشتری به این مسئله حساس در جامعه نمایند تا از عواقب جبران ناپذیر این معضل جلوگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید