18:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1400 - 13:47
کد خبر: 17655
وزیر جهاد کشاورزی گفت:

دغدغه صادرات سیب درختی رفع شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دغدغه صادرات سیب درختی آذربایجان غربی رفع شده است و با صحبت‌هایی که با کشورهای هدف انجام شده، مسیر صادرات هموار شده که این روند همچنان استمرار دارد.
دغدغه صادرات سیب درختی رفع شده است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز ، به گفته سیدجواد ساداتی نژاد از ۸۰۰ هزار تن سیب درختی آذربایجان غربی، ۲۸۰ هزار تن باقی مانده است که ۱۵۰ هزار تن ممتاز صادراتی است.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان امر برای بازارهای جدید خارجی در حال مذاکره هستند، اظهار کرد: برای خرید میوه شب عید نیز در تلاش هستیم و برنامه ریزی مطلوبی شده و با برنامه ریزی های انجام شده در صدد توزیع هوشمند بخش وسیعی از میوه شب عید هستیم.

وی ادامه داد: سیب و مرکباتی که برای شب عید خریداری شده با کیفیت بوده و طبق ضوابط و شرایط خریداری شده است و دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد چرا که برتک تک مولفه های آن ستاد تنظیم بازار نظارت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید تضمینی سیب صنعتی در استان با موفقیت به میزان ۴۲ هزار تن خریداری شد و قیمت بازار را تعدیل کرد، اضافه کرد: مبلغ و بهای آن کامل به میزان ۵۰ میلیارد تومان بصورت مستقیم و ۱۳ ميليارد تومان نیز از بابت مابه‌التفاوت قیمت سیب فروخته شده به کارخانجات به کشاورزان پرداخت شده است.

ساداتی نژاد ادامه داد: کشاورزی قراردادی از سال آینده در زمینه سیب درختی توسط سازمان تعاون روستایی اجرا می شود و در باره سیب ممتاز و با کیفیت نیز تصمیماتی اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با کمک استانداری راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی بویژه میوه جات پیگیری می شود، گفت: در زمینه برندسازی و صادرات عسل نیز مقرر شد تا کارهایی انجام شود و برای توسعه و ایجاد صنایع سورتینگ و بسته بندی نیز مقرر شد تا تسهیلات لازم تامین شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید