23:38|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1400 - 18:26
کد خبر: 17636

پایان کلاهبرداری در معاملات املاک

با همکاری دادگستری استان آذربایجان غربی و برخی از ارگانهای دولتی، طرح پایلوت کارشناسی املاک در ارومیه جهت کاهش کلاهبرداری در حوزه املاک و مستغلات و همچنین خرید و فروش زمین اجرایی می‌شود.
پایان کلاهبرداری در معاملات املاک

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، در راستای سیاست‌های کلی امنیت قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری و در جهت تحقق راهبردهای مقرر در سند تحول قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرائم به ویژه جرائم مرتبط با املاک که آمار قابل توجهی از پرونده های موجود را شامل میگردد و مقرر شده است که نتایج اجرای مصوبات و تکالیف دستگاههای اجرایی مرتبط با این موضوع، بصورت ماهانه به دبیرخانه دادستانی مرکز استان گزارش شود.

جهت تحقق روند اجرایی طرح کارشناسی املاک قبل از تنظیم قرارداد در مشاورین املاک مقرر شده است  که پلیس اماکن با همکاری مشاورین املاک از از فعالیت مشاورین املاک غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

در این راستا سازمان صمت، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی با بهره گیری از ظرفیت رسانه های عمومی، فضای مجازی و حقیقی و با هماهنگی صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص در خصوص موضوع طرح مذکور اقدامات لازم را انجام و گزارش آن را بصورت ماهانه به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی ارسال نمایند.

همچنین در راستای تحقق روند اجرایی  طرح کارشناسی املاک و جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری در معاملات املاک، دستگاههای اجرایی و دولتی استان از جمله اداره کل منابع طبیعی، اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل امور مالیاتی و شهرداری با بررسی مشخصات ملک در حوزه اختصاصی خود، موظف هستند ظرف مدت 24 ساعت نتایج بررسی‌های انجام شده را در سامانه اعلام شده، بارگذاری نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

حسین قاسمی
1400/11/23 - 20:40

خوبه ولی در جاده سنتو ملک ما را یک عده تصروف کرده اند وحالا پنج سال است تو دادگاهیم هنوزم جوابی نگرفته ایم چون طرفها خیلی قدرن وحق و ناحق میکنند با پول