09:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1400 - 12:15
کد خبر: 17520

افزایش ۲۱ میلیمتری متوسط بارش در آذربایجان غربی

از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ میزان بارش به صورت باران و برف در آذربایجان غربی، با رشد ۱۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ میلیمتر افزایش را نشان می‌دهد.
افزایش ۲۱ میلیمتری متوسط بارش در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: میزان بارش در آذربایجان غربی از ابتدای سال آبی 1400-1401 به صورت باران و برف، با رشد 18.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته،  21 میلیمتر افزایش را نشان می دهد که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه این میزان به 13.4 میلیمتر رسیده است.

یاسر رهبردین افزود: با وجود این میزان افزایش بارش ورودی سد های استان همچنان با کاهش ٣١ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو هست که با برنامه ریزی دقیق و مدون سعی خواهیم داشت همانند سال گذشته، تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی و حقابه دریاچه ارومیه با تهدید مواجه نشود.

 وی با اشاره به آمادگی کامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در مواجهه با سیلاب های احتمالی تصریح کرد: در 4 ماه گذشته و از آغاز سال آبی جدید تا به امروز عمده بارش در استان به صورت برف بوده است لذا در رودخانه هایی که بر روی آنها در بالا دست سد وجود دارد با مشکل خاصی موجه نیستیم و در صورت بروز سیل، آب جاری شده در پشت مخازن سد ها ذخیره سازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای  افزود :در واقع در رودخانه هایی که سد وجود ندارد مانند نازلو، باراندوز و گدار ، لایروبی های لازم تا مقطع دریاچه ارومیه و دشتهای سیلابی انجام شده است. همچنین با اجرایی نمودن طرح کنترل سیلاب که از ماهها قبل و با اعلام به موقع هشدارهای لازم و لایروبی و  نقاط حادثه خیز با آمادگی کامل ماشین آلات، از بروز خطر جلوگیری خواهیم کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید