19:32|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 دی 1400 - 13:31
کد خبر: 17476
یادداشت:

قطعی‌های کلافه‌کننده اینترنت در آذربایجان‌غربی، همچنان زیرسایه سکوت متولیان!

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌عنوان یکی نیازهای اساسی هر جامعه شناخته می‌شود که طی سال‌های اخیر و خصوصا پس از شیوع کووید_19 به دلیل استفاده بیشتر از تلفن همراه، اهمیت بیشتری پیدا کرده است اما تداوم قطع اینترنت خطوط ثابت و اینترنت همراه در آذربایجان‌غربی علاوه بر نارضایتی مردم موجب شده بسیاری از کارهای مردم به علت قطعی اینترنت و یا سرعت پایین آن با مشکل مواجه شود.
قطعی‌های کلافه‌کننده اینترنت در آذربایجان‌غربی، همچنان زیرسایه سکوت متولیان!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طی سال‌های اخیر و با شیوع ویروس کرونا استفاده از اینترنت در آذربایجان‌غربی رشد قابل‌ توجهی داشته و بارها وعده فراهم‌کردن زیرساخت‌های آن از سوی مسئولان مربوطه مطرح شده است.

ضعف زیرساختی، کم‌توجهی به وضعیت مخابراتی استان و بی‌تفاوتی متولیان امر به جای رسیدگی به مشکلات موجود در زمینه سرعت پایین اینترنت و قطعی آن، تاثیر زیادی در کیفیت پایین خدمات‌رسانی به شهروندان دارد.

مشترکان اینترنت در آذربایجان‌غربی از سرعت پایین آن به شدت گله‌مند هستند و همواره سرعت کم اینترنت و قطعی مکرر در این استان از معضلات کاربران به شمار می‌آید.

طبق پیام های دریافتی از سوی مخاطبان، حرف اکثریت آنان این است که سرعت اینترنت در استان بسیار پایین است و یا در بعضی مواقع به طور کامل قطع می‌شود و بیشتر روزها با نوسان اینترنت روبه رو هستیم گاهی مواقع حتی باز کردن یک ایمیل هم ممکن نیست.

مخاطبان با گله‌مندی می‌گویند هزینه پرداخت شده توسط کاربران جهت امتیاز اینترنت پرسرعت می‌باشد ولیکن در اکثریت مواقع در دسترسی به اینترنت با سرعت پایین نیز محروم هستند.

باتوجه به قرارگرفتن در ایام امتحانات که دانشجویان به اینترنت نیاز اساسی و کاربردی دارند به جای اینکه شاهد ارتقاء پهنای باند اینترنت در سطح استان باشیم متاسفانه شاهد سرعت بسیار پایین یا قطعی آن هستیم به گونه‌ای که صدای اعتراض مردم را درآورده و این سوال در ذهن هر کاربری ایجاد می‌شود که تاکنون مسئولان برای تحقق وعده‌های خود چه کارهایی انجام داده‌اند؟

مشکلات اینترنت در آذربایجان‌غربی فقط به دانشجویان و سایت‌های آموزشی خلاصه نمی‌شود بلکه بر کسب و کارهای اینترنتی و مجازی نیز اثر گذاشته است که برخی سفارشات در این شبکه‌ها را با دردسر مواجه کرده است.

به هرحال نمی‌توان از نقش فراگیر اینترنت غافل شد چرا که امروزه نیاز به اینترنت یک نیاز و مطالبه عمومی است و از طرفی هم نوسان اینترنت و قطعی‌های کلافه‌کننده در حالی است که سکوت متولیان امر انتقادات در این حوزه را بیشتر کرده است.

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود متولیان امر در جهت سهولت دسترسی به وب‌های آموزشی و ... تمامی امکانات لازم را مهیا کنند.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید