02:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 دی 1400 - 13:31
کد خبر: 17469
یادداشت:

گلمان، شهری فاقد کوچکترین خدمات درمانی مناسب

گلمان، شهری تازه تاسیس که چندین سال است از داشتن کوچک‌ترین امکانات رفاهی، پزشکی و ... محروم مانده و اعتراض ساکنین را به دنبال داشته که نیازمند رسیدگی متولیان امر می‌باشد.
گلمان، شهری فاقد کوچکترین خدمات درمانی مناسب

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهرک آپارتمانی گلمان در 15 کیلومتری جاده چی‌چست ارومیه قرار دارد که وضعیت نامطلوب آن بیانگر این است که بعد از گذشت چندین سال همچنان زیرساخت‌ها و امکانات اولیه برای زندگی در این مکان که فقط عنوان شهر را به یدک می‌کشد مهیا نشده و این امر موجبات نارضایتی و اعتراض ساکنین  این شهر را به همراه داشته است.

در حال حاضر این شهرک با مشکلات زیرساختی چون آسفالت معابر وکوچه‌ها و امکانات رفاهی مانند پارک‌های محله‌ای و سرانه فضای سبز شهری روبه‌رو است.

متاسفانه باگذر از سطح شهری گلمان خواهیم دید که این شهر از داشتن یك نمایندگی ادارات و دستگاه های دولتی محروم است و جزئی‌ترین امكاناتی همچون بانك، عابر بانك، كتابخانه، اماكن و فضای ورزشی وجود ندارد.

بنا به گفته‌ ساکنین این شهر، اکثریت با مشکل قطعی آب شرب و یا عدم کیفیت آب آشامیدنی دست به گریبانند و حدود چند سال است که مسئولین وعده حل این مشکل را داده‌اند اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

در ادامه لازم به ذکر است که در وصف تازه شهری که فاقد بیمارستان است چه باید گفت و چه دلیل و توجیهی می‌تواند افکار عمومی را در جهت کمبود امکانات درمانی قانع کند؟

در چنین شرایطی که ویروس‌هایی همچون کرونا، آنفولانزا و ... در جامعه جولان می‌دهند، اگر چنانچه یکی از ساکنین شهر گلمان دچار بیماری شوند، جدا از اینکه بایستی رنج محرومیت، تورم و گرانی را متحمل شود که ازسوی دیگر نبود خدمات درمانی مناسب و قابل دسترس (درمانگاه) نیز مزیدی بر علت است که رنج درد بیماری را برای افراد چندین برابر می‌کند.

 در ادامه شایان به ذکر است که بسیاری از ساکنان شهر گلمان برای خانه‌‍دارشدن در یک آپارتمان کوچک با سرمایه‌ای که در اختیار داشتند و رفتن زیر بار بدهی و گرفتن وام با هزاران امید و آرزو صاحب خانه شدند؛ افرادی که  در چنین شرایطی حاضر به زندگی نیستند اما به دلیل شرایط اقتصادی حاکم به جامعه  تن بر این ذلت می‌دهند.

باتوجه به تصاویر و پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، در این شهر داروخانه‌ای هم وجود ندارد و اگر کسی دارویی نیاز داشت بایستی حداقل 30 کیلومتر طی کند تا از نخستین داروخانه داخل شهر ارومیه داروی خود را تهیه کند و برگردد.

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا مسئولی برای رسیدگی به مطالبات ساکنین گلمان وجود ندارد؟ آیا ساکنین این شهر بعنوان شهروند حقی ندارند و تا کی بایستی وعده‌های توخالی مسئولان و بی‌توجهی آنان را تحمل کنند؟

سخن آخر اینکه سالهاست که ساکنان شهر گلمان ارومیه بیش از هر زمانی آبروداری کرده‌اند تا شاید متولیان امر فرصت کرده و به حل مشکلاتشان اهتمام ورزند ولی متاسفانه مشکلات همچنان ادامه دارد این نقطه ضعفی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود که نیازمند رسیدگی متولیان امر می‌باشد.

سارا مرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید