02:54|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 دی 1400 - 11:17
کد خبر: 17466
ارومیه؛ کلانشهری که به 50سال عقبتر بازگشت!

تکرار تجمع رانندگان اتوبوس‌های شهری و اخلال در جابجایی مردم/ مسئولان شهری کمی هم به فکر مردم باشند

مشکل تجمع رانندگان اتوبوسهای شهری و اخلال در جابجایی مردم در سطح شهر داستانی تکراری برای مردم شهر ارومیه طی یک هفته گذشته بوده که به مشکلی جدی تبدیل شده است.
تکرار تجمع رانندگان اتوبوس‌های شهری و اخلال در جابجایی مردم/ مسئولان شهری کمی هم به فکر مردم باشند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذشت نزدیک به یک هفته از اعتصاب رانندگان و وعده های مسئولان تا به اینجای کار مشکل همچنان پابرجاست و متاسفانه مردم شهر ارومیه به جای اتوبوس مجبورند با تعداد محدودی مینی بوس به امورات روزانه خود بپردازند که این شرایط قطعا برازنده یک کلانشهر نیست و نخواهد بود.

متاسفانه هر چند وقت یکبار رانندگان معترض دست از کار می کشند و در این میان شهروندان هستند که با مشکل مواجه می‌شوند.

رانندگان به دنبال حق و حقوقشان هستند و در این میان مثل همیشه تاوان بی کفایتی مسئولان شهر را باید مردم بدهند این انصاف نیست.مردم به اندازه کاف در تنگنا و مشکلات هستند، حال سوال اینجاست که آیا برخورداری از حداقل‌های حقوق شهروندی هم گناه است!؟


در واقع عدم تمدید قرار داد، نداشتن پایداری شغلی، پرداخت نکردن مازاد هزینه رانندگان، عدم پرداخت معوقات و عدم نوسازی وخرید اتوبوس های جدید از مشکلات اساسی و همیشگی بخش حمل ونقل عمومی ارومیه است که شهرداری و سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه باید حل این معضل بزرگ را در راس کار خود قرار دهند.

نماینده بهره‌برداران بخش خصوصی اتوبوسرانی شهرداری ارومیه  هزینه نگهداری روزانه هر اتوبوس شهری مبلغ ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرده و این هزینه ها در حالی است که در آمد روزانه این اتوبوس‌ها در بهترین شرایط روزانه ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد که با توجه به تورم  حاکم بر جامعه و عدم پرداخت یارانه تعیین شده، دیگر توان پرداخت این مبالغ و بازگشت به چرخه حمل و نقل را نداریم.

بر اساس گفته های مهدی اسدی با توجه به دلیل در آمد پایین اتوبوس‌ها و عدم رسیدگی، بیشتر اتوبوس‌ها فرسوده شده‌اند و هزینه بازسازی به ازای هر اتوبوس ۱۷۰ میلیون تومان تخصیص یافته که شهرداری ارومیه این مبالغ را دریافت کرده، ولی به رانندگان پرداخت نمی‌کند.

سخن آخر اینکه، متاسفانه رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی شهر ارومیه برای چندمین بار است که در این شرایط سخت معیشتی مردم و وجود بحران کرونا دست به اعتصاب زده اند و این امر نیاز به راه حلی اساسی از سوی مسئولان شهری دارد؛ چراکه در این شرایط سخت و دشوار حاکم بر جامعه سزاوار نیست که مردم این شهر بخاطر سهل انگاری مشکلی بر مشکلاتشان افزوده شود و شهری که به اصطلاح کلانشهر نامیده می شود به 50 سال عقبتر بازگردد و شهروندان را بجای اتوبوس به وسیله مینی بوس جابجا کنند.

شیرین شریفی




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

Reza
1400/10/21 - 08:24

با سلام من خودم راننده هستم و الآن 3 ساله قراردادم تمام شده دیگر نمی‌خواهم برای این مسئولان و این سازمان گند کار کنم سند مرا آزاد کنید نه پولتان را میخوام نه خودتان را سند مرا بدید دیگر کافیه برام سیر شدم شما را بخیر ما را بسلامت سند مرا بدهید