10:45|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1400 - 11:57
کد خبر: 17456
یادداشت:

کمبود پل هوایی عابر پیاده در ارومیه، زیر سایه بی‌تدبیری مسئولان شهری

امروزه در شهرها به دلیل افزایش بیش از اندازه‌ی جمعیت و پیش‌گیری از ازدحام‌ها و حادثه‌های ترافیکی و حفظ سلامت شهروندان؛ ساخت پل‌های هوایی پیاده‌رو، یکی از مهم‌ترین نیازهای شهری شناخته شده است.
کمبود پل هوایی عابر پیاده در ارومیه، زیر سایه بی‌تدبیری مسئولان شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در واقع زندگی شهری برای هویت یافتن؛ همواره  زنجیره‌ای از فرصت‌ها و امکانات را نیازمند است. در این میان یکی از این امکانات مهم و ضروری ، پل‌های هوایی عابرین پیاده است که در قمست‌های مختلف شهر به ویژه نقطه‌های شلوغ آن برای رد شدن از خیابان‌ها ساخته می‌شود. در واقع زندگی شهرنشینی ایجاب می کند هنگام عبور از خیابان‌های پرتردد شهر به جای اینکه با هزاران دلهره و اضطراب از میان خودروها عبور کنیم؛ با خیالی آسوده از پل‌های هوایی پیاده‌رو استفاده کنیم.

آنچه امروزه به عنوان یک ایراد اساسی در اکثر شهرهای کشور و به دنبال آن شهر  ارومیه مشاهده می‌شود، توجه بیش از حد به حمل و نقل سواره و کم‌توجهی به امور حمل و نقل پیاده است. تا آنجا که همواره شاهد تصادف عابرین پیاده هستیم و خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیاد نتیجه این نحوه عملکرد بوده است.

بسیاری از کارشناسان مسائل شهری در بررسی علل ریشه‌ای وضعیت موجود معتقدند که نبود خط عرضی عابر پیاده، بی توجهی به مسیرهای تعیین شده برای عبور عابران پیاده و نبود مسیرهای امن عبور عابر پیاده سالم و معلولان از عرض خیابان‌ها و ... را از اهم این علل می‌باشد..

در واقع در هر جامعه‌ای رسیدگی به این امر بر عهده‌ی شهرداری است که ابزارها و امکان‌های ضروری زندگی شهری را برای شهروندان آماده کرده و شهروندان را به استفاده از آن تشویق و راهنمایی کند.

بسیاری از شهروندان از نبود پل عابر پیاده در برخی از نقاط پرتردد ارومیه گلایه‌مند هستند. در واقع شهروندان ارومیه ای برای تردد ایمن و سهولت تردد به پل های بیشتری نیاز دارند و باید توجه مسئولان به این معضل را افزایش داد تا شاهد کاهش تصادفات در این شهر باشیم.

باید به این نکته اشاره کرد که مدیریت قابل قبولی برای طراحی و محافظت از پل‌های هوایی در کلانشهر ارومیه انجام نشده و پل های موجود در سطح شهر نیز  اکثرا دچار نقص فنی هستند و یا به‌دلیل عدم نظارت به مکانی برای تبلیغات تبدیل شده و از لحاظ بصری چهره نامناسبی را در شهخر ایجاد کرده است.

سخن آخر اینکه، با افزایش جمعیت شهر ارومیه در چند سال اخیر  ضرورت دارد مسئولان شهری نسبت به گسترش امکانات شهری در این کلانشهر تمام تلاش خود را به کار گیرند که یکی از این صدها نیاز احداث پل‌های هوایی جهت استفاده از عابرین پیاده می‌باشد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید