16:21|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1400 - 11:17
کد خبر: 17428

صرف 120 میلیارد ریال اعتبار جهت حفاظت از بافت تاریخی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سه سال گذشته برای حفاظت، احیا و مرمت بناهای موجود در بافت تاریخی ارومیه هزینه شده است.
صرف 120  میلیارد ریال اعتبار جهت حفاظت از بافت تاریخی ارومیه

جلیل جباری با بیان اینکه حفاظت از بافت تاریخی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته همکاری‌هایی با شهرداری ارومیه برای احیای جداره‌های تاریخی انجام شده که درخواست داریم این همکاری‌ها همچنان مستمر باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: احیای تعدادی از راسته‌های بازار ارومیه با همکاری شهرداری، احیا و ساماندهی مسجد جامع ارومیه، شهربانی، عمارت استانداری و حمام آخوند از جمله اقدامات انجام شده در بافت تاریخی ارومیه هستند.

وی ادامه داد: انجام مرمت جداره‌های تاریخی مابین میدان ولایت فقیه تا انقلاب جزء مصوبات ستاد بازآفرینی شهری بوده که نیازمند توجه جدی مسئولان است.

جباری عنوان کرد: وظیفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی بوده که این وظیفه خود را نیز در سالیان گذشته انجام داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: طبق قانون، مسئولیت تهیه طرح ویژه حفاظت از بافت تاریخی بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی استان است که تاکنون پس از گذشت چندین سال از تصویب این قانون تاکنون تاریخی اقدامی برای تهیه این طرح انجام نشده است.

وی گفت: با توجه به اعلام آمادگی و تمایل شورای شهر ارومیه برای احیای دروازه‌های تاریخی، درخواست می‌شود با همکاری دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم برای احیای این دروازه‌ها در اسرع وقت آغاز شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید