22:41|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1400 - 09:40
کد خبر: 17426
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری از شاخصه‌های بارز سردار سلیمانی بود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ولایتمداری و خداترسی مهم‌ترین آرمان سردار سلیمانی بود، بنابراین مردم نیز به تاسی از سردار دل‌ها باید ولایتمدار و خدا ترس باشند.
ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری از شاخصه‌های بارز سردار سلیمانی بود

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 9دی  با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شخصیت بسیار عظیم سردار سلیمانی و محبت گسترده‌ای که در دل خود نسبت به خداوند متعال داشت سبب شده بود تا از خداوند شهادت بخواهد و در نهایت به آرزوی خود رسید.

وی با بیان اینکه از اخلاص و ولایت پذیری سردار سلیمانی می‌توان به عنوان الگوی بی بدیل نام برد، اظهار کرد: سردار سلیمانی رنج و سختی را به جان می‌خرید تا کسی آسیب نبیند که این امر نشان از بزرگ مردی سردار دل‌ها دارد.نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سردار سلیمانی دارای اخلاص و خدا

دوستی خاصی بود، اضافه کرد: در سخنان و سفارشات وی عمل به دستورات ولایت فقیه موج‌می‌زند و شرط احراز مسؤولیت برای هر مسؤولی تعهد عملی به فرمایشات ولایت فقیه است.


امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به سبک و آداب زندگی دینی اظهار کرد: مؤمنان و مسلمانان باید در دوران زندگی خود با بصیرت زندگی کنند.


حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه افرادی که اهل بصیرت، آگاهی و استقامت باشند در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شوند، گفت: در فتنه سال ۸۸ چیزی که دشمنان را ناامید کرد بصیرت و بینش ملت بود.


حجت الاسلام قریشی همچنین به فرارسیدن سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی اشاره و عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی نقش بسیار مهمی در طول دوران انقلاب داشتند.


امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان گفت: ایشان شخصیت عظیمی داشتند و اسلام شناس و دین شناس بودند و رفتارشان سنجیده و از روی حکمت بود.


حجت الاسلام قریشی یادآور شد: هر کس در مسیر ولی خدا حرکت نکند، تمام استعدادهایش را خداوند به مسیر دشمنان جاری می‌سازد و سران فتنه مصداقی از این افراد هستند که استعدادشان به سمت دشمنان هدایت و هزینه شده است در حالی که باید در مسیر ولایت صرف می‌شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید