12:52|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1400 - 15:56
کد خبر: 17409
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی عنوان کرد:

سندگریزی، مهمترین علت افزایش تعداد پرونده های قضایی

نشست خبری اصحاب رسانه با احمد فتح الهی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی و امیر جوان کیا مدیرکل ثبت اسناد آذربایجان غربی به مناسبت ۶ دی ماه روز اسنادرسمی در محل کانون سردفتران آذربایجان غربی برگزار شد.
سندگریزی، مهمترین علت افزایش تعداد پرونده های قضایی

امیر جوان کیا مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز اسناد رسمی برگزار شد به خدمات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد خدمات این اداره کل بصورت الکترونیکی انجام می گیرد.

وی در ادامه افزود: با تنظیم سند رسمی، ثبات اقتصادی و امنیت حقوقی و مهتر از همه بهداشت قضائی در جامعه حفظ خواهد شد و از این طرریق مردم با مشکلات کمتری روبرو خواهند شد.

جوان کیا اظهار داشت: در صورت عدم ثبت اسناد انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی، برگ سبز در محاکم قضایی به عنوان سند مورد قبول نخواهد بود؛ چرا که برگ سبز خودرد صرفا شناسنامه وسیله نقلیه می باشد و بر اساس قانون باید در دفاتر اسناد رسمی و نزد ماموران دارای صلاحیت ثبت و صادر شود.

در ادامه این نشست خبری رئیس هیات مدیرت کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی نیز از فعالیت ۲۵۲دفتر خانه در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در این دفترخانه هه روزانه ۲ ساعت مشاوره رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

احمد فتح الهی در ادامه سند گریزی را اصلی ترین علت افزایش تعداد پرونده های قضایی در سطح استان عنوان کرد و گفت: ۳۵ درصد پرونده های محاکم در ارتباط با اسناد عادی بوده و که این امر فشار زیادی را به مراجع قضایی وارد می کند.

وی در خاتمه هرگونه هزینه تراشی برای مردم هنگام تنظیم سند را رد کرد و گفت: از تمامی هزینه های دریافتی جهت تنظیم سند، تنها ۵ الی ۷ درصد به دفاتر ثبت اسناد تعلق داشته و بقیه به عنوان منابع درآمدی دولت، همان لحظه به خزانه واریز می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سام
1400/10/07 - 07:46

ماشاالله چون درآمد شون کم شده چه تفاسیری می فرمایند مگر کالای مصرفی در قانون باید سند رسمی داشته باشد دکان این ها بی رونق شده و ملت رو نتونستند ترکه کنند.