12:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1400 - 13:37
کد خبر: 17391
یادداشت:

نگرانی والدین در پی اعلام برگزاری حضوری امتحانات/چه کسی مسئول سلامت دانش‌آموزان می‌باشد؟

اعلام برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های تحصیلی در شرایط کرونایی، علاوه بر دغدغه تحصیلی دانش آموزان، موجب نگرانی خانواده‌ها در حفظ سلامتی فرزندانشان شده است که شیوع سویه جدید ویروس (امیکرون) نیز این نگرانی را تشدید می‌کند.
نگرانی والدین در پی اعلام برگزاری حضوری امتحانات/چه کسی مسئول سلامت دانش‌آموزان می‌باشد؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بنابه گفته بسیاری از متخصصان آخرین سویه‌های کرونا (امیکرون و دلتا) نه تنها افراد بزرگسال بلکه کودکان را نیز هدف قرار میدهد و افزایش اجرای پروتکل‌ها در این رده سنی را می‌طلبد.

متاسفانه مسئولان مربوطه طی چندماه اخیر گویی این واقعیت را فراموش کرده‌اند و با اعلام بازگشایی مدارس و در پی آن حضوری شدن امتحانات تمامی پایه‌ها به استقبال این ویروس منحوس میروند.

در ادامه بایستی گفت که کودکان ناقلان خاموشی هستند که در هنگام بیماری با ساده انگاری والدین مواجه شده و بیماری آنها را تنها یک سرماخوردگی ساده تصور می‌کنند که همین عامل می‌تواند بیماری را به خانواده خویش منتقل کنند.

با شیوع امیکرون طی روزهای اخیر، والدین دانش‌آموزان با پیامک‌های متعددی، خواستار تجدیدنظر مسئولان در رابطه با برگزاری حضوری امتحانات شدند و اکثریت اظهار میکنند که برگزاری حضوری امتحانات در شرایطی که دوسال است آموزش غیر حضوری بوده و دانش‌آموزان با این سیستم تطابق یافته‌اند و خطر شیوع کرونا وجود دارد، به هیچ عنوان منطقی نیست و می‌تواند سلامت فرزندانشان را به خطر اندازد.

با توجه به شرایط فعلی برگزاری امتحانات حضوری مدارس بایستی با تمهیدات ویژه انجام شود؛ به خصوص مدارس شهر ارومیه که جمعیت بالایی دارند بایستی با نظارت جدی این کار انجام شود.

دستورالعمل‌هایی که در این زمینه وجود دارد که رعایت آن‌ها در مدارس الزامی می‌باشد، می‌توان به عدم نزدیک شدن دانش‌آموزان به یکدیگر، عدم استفاده از آبخوری و رعایت نکات بهداشتی در سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد که با توجه به سن اندک دانش‌آموزان ابتدایی باید نظارت جدی در مدارس انجام شود در غیر این صورت شاهد همه‌گیری امیکرون در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

در ادامه این سوال پیش می‌آید که چرا در شرایطی که کرونا در آذربایجان‌غربی روند نزولی به خود گرفته چه دلیلی دارد که با بازگشایی‌های غیر ضروری زمینه را برای شیوع مجدد ویروس مهیا کنیم؟ آیا مسئولان می‌توانند تعهد کتبی در خصوص عدم ابتلا دانش آموزان به ویروس و سلامت آنها را ‌دهند؟ و یا اگر ویروس کنترل شده چرا هنوز در اکثریت ادارت کارمندان از پشت کاورهای پلاستیکی با مردم صحبت می‌کنند؟

سخن آخر اینکه شرایط موجود و شیوع سویه جدید کرونا (امیکرون) در آذربایجان‌غربی، موجب شده که بیش از پیش والدین نگران سلامت فرزندان‌شان باشند و انتظار میرود مسئولین مربوطه در این خصوص تصمیماتی منطقی و برنامه ریزی شده ای را ارائه داده و به عمل رسانند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

A .N
1400/10/05 - 01:28

اصن کار خوبی نیس ک مدارس رو حضوری کردین شما دارین با جان دانش اموزان بازی میکنین من دوستم انفولانزا گرفته امروز همون طوری اومده بود مدرسه خب بلکه یکی از دانش اموزان مبتلا شد ،کی پاسخگو هس؟ لطفا هر چه سریعتر مدارس رو غیر حضوری کنین خواهش میکنم

زهراسلیمی
1400/10/02 - 23:43

واقعا واسه مسئولین متاسفم سر اصرار بیجاشون جون بچه های ما فقط ب خطرمیوفته ب اوناک چیزی نمیشه . خواهشا تجدیدنظرکنید البته اگه پیامهای مردم رو بخونید

زهراسلیمی
1400/10/02 - 23:30

واقعا واسه مسئولین متاسفم سر اصرار بیجاشون جون بچه های ما فقط ب خطرمیوفته ب اوناک چیزی نمیشه . خواهشا تجدیدنظرکنید البته اگه پیامهای مردم رو بخونید