07:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1400 - 13:37
کد خبر: 17369
یادداشت:

تداوم تعطیلی استخرها، داستان تلخ ناجیان و مربیان شنا / فعالیت‌های ورزش‌های آبی رو به نابودی

در این روزهای سخت و نابسامان از منظر اقتصادی، صاحبان یکی از سالم‌ترین مشاغل موجود در کشور روزهای بسیار ناخوشی را سپری می‌کنند و به نوعی جز دسته فراموش شدگان آسیب‌های همه گیری کرونا به شمار می‌روند؛ ناجیانی که متأسفانه حتی بسیارشان در مدت فعالیت در استخرها بیمه نبوده‌اند و اکنون شامل حقوق بیمه بیکاری نیز نمی‌شوند هرچند آن‌هایی که بیمه دارند نیز در شرایط فعلی مورد اجحاف قرار گرفته‌اند.
تداوم تعطیلی استخرها، داستان تلخ ناجیان و مربیان شنا / فعالیت‌های ورزش‌های آبی رو به نابودی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بعد از تعطیلی استخرها هیچ حمایتی از هیچ ارگانی از ناجیان غریق و مربیان شنا انجام نشده است، مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل کنونی بسیاری از این بیکاری و بی پولی است که در این اوضاع نابسامان اقتصادی و اینکه با چندین سال سابقه و زحمت و مسئولیتی که متحمل شده‌اند نزدیک به دو سال است که عملاً خانه نشین شده‌اند و انگار نه انگار قبل از ویروس  کرونا اصلاً شغلی به عنوان ناجی و مربی شنا وجود نداشته است.

به اعتقاد بسیاری از فعالان این رشته، ورزش‌های آبی و استخرها نیز می‌توانستند مانند سایر رشته‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های مصوب و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند و هم زمینه نشاط و تندرستی جامعه را فراهم و هم از ورود خسارات مادی به صاحبان مجموعه‌ها و خداحافظی اجباری فعالان این رشته جلوگیری کنند.

این تعطیلی دوساله باعث وارد آمدن آسیب به تأسیسات و استخرهای آبی استان آذربایجان غربی و رشته‌های ورزشی آبی استان شده و بسیاری از فعالان این رشته را بیکار و ورشکسته کرده است.

مربی‌گری جزو مشاغل پر رسیک است که فقط با عشق و علاقه میتوان به آن روی آورد و اکنون مربیان شنا به دلیل نبود هیچ گونه حمایتی از این کار دلزده شده‌اند.

آنطور که پیداست ناجیان و مربیان شنا در دوران کرونا نسبت به سایر رشته‌ها بیشترین ضرر را کردند و بی‌شک باید برای حمایت از این قشر برنامه ویژه‌ای از سوی نهادهای ملی و استانی اتخاذ شود.

نکته پایانی اینکه، تداوم این وضعیت به مشکلات معیشتی و مالی ناجیان غریق اضافه می‌کند و انتظار می‌رود مسوولان اجرایی با راهکار مناسب بتوانند آن‌ها را از این بحران ایجاد شده خارج کنند.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید