00:47|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آذر 1400 - 10:55
کد خبر: 17332
چشم امید مردم استان به عضویت نمایندگان خود در کمیسیون تلفیق؛

آینده استان آذربایجان غربی در دستان نمایندگان مجلس

کمیسیون تلفیق بودجه نقش بسیار مهمی را در جهت گیری بودجه و اصلاح و تکمیل لایحه ارایه شده دولت به مجلس دارد و بسیاری مصوبات این کمیسیون معمولا در صحن علنی مجلس نیز تصویب شده و به قانون تبدیل می شود.
آینده استان آذربایجان غربی در دستان نمایندگان مجلس


سرویس سیاسی باریش نیوز، کمیسیون تلفیق براساس ماده ۴۵ آیین نامه داخلی  مجلس شورای اسلامی،  پس از ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس به‏ منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه ‏هاى توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگى بین کمیسیون‌هاى تخصصى مجلس شوراى اسلامى ایجاد می‌شود.

 قطعا با عضویت نمایندگان مجلس استان در کمیسون تلفیق  امیدواری های تازه ای را برای تصویب و ارتقای بودجه های در نظر گرفته  برای پروره های مهم استان ایجاد خواهد شد و به دنبال آن گام مهمی در ارتقای جایگاه نمایندگان استان در صحن علنی مجلس محسوب خواهد شد.

در واقع، اهمیت کمیسیون تلفیق به مراتب برای استان‌های توسعه نیافته ای مانند آذربایجان غربی بیشتر از دیگر کمیسیون‌های دائمی مجلس شورای اسلامی می‌باشد؛ چرا که اگر در کمیسیون مزبور با برنامه و طرح‌های توجیهی متناسب با اقلیم مربوطه نسبت به استان‌های عقب افتاده گام برداشته شود می‌توان اساس تحول را در مناطق توسعه نیافته نیز بنیاد کرد.

به همین خاطر است که همه ساله نمایندگان شهرهای مختلف کشور سعی و تلاش فراوانی برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه می کنند تا بودجه‌های کلان را به سمت مناطق و شهرهای حوزه های انتخابیه خود سوق دهندو این‌بار نیز مردم آذربایجان غربی تمام چشم امید خود را به تلاش نمایندگان خود در مجلس دوخته اند که شاید از این طریق بتوانند عقب ماندگی‌های استان را تا حدودی جبران نمایند.

بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان، كمیسیون تلفیق شاه‌راه توسعه استان‌ها و شهرستان‌های تابعه می‌باشد، زیرا تمامی امور و بودجه كشور به تفكیک استان‌ها و شهرهای تابعه در طول سال در كمیسیون مزبور رقم می خورد.
 

سخن آخر اینکه، اگر نیم‌نگاهی به ادوار گذشته­‌ی مجلس در استان آذربایجان غربی بیاندازیم به وضوح مشاهده می شود كه حضور نمایندگان به ویزه مركز استان در این كمیسیون كم‌رنگ بوده است؛ شاید بتوان گفت یكی از علل مهم و انكارناپذیر توسعه‌نیافتگی و عقب‌ماندگیآذربایجان غربی نیز، همین حضور كم‌رنگ و یا به عبارتی دیگر نبود عضوی در این كمیسیون بوده است.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید