19:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1400 - 18:52
کد خبر: 17329

رونمایی از طرح پرداخت صدقات مردمی از طریق QR کد با حضور مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های کمیته امداد کشور در آذربایجان غربی

مراسم رونمایی از طرح پرداخت صدقه آسان با استفاده از QR کد که امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در سالن جلسات کمیته امداد استان برگزار شد.
رونمایی از طرح پرداخت صدقات مردمی از طریق QR کد با حضور مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های کمیته امداد کشور در آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، علیرضا محمدی مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های کمیته امداد کشور در مراسم رونمایی از طرح پرداخت صدقه آسان با استفاده از QR کد که امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در سالن جلسات کمیته امداد استان آذربایجان غربی برگزار شد، بیان کرد: امسال فرایند پرداخت صدقه با استفاده از QR کد کلید خورده و استان آذربایجان غربی نیز  جز استان‌های پیشتاز در این امر بوده است.

وی در ادامه گفت: پرداخت الکترونیکی صدقات تا کنون در ۷ استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان غربی، تهران،مازندران، خوزستان،خراسان رضوی، فارس و البرز اجرایی شده و تا پایان سال جاری نیز در تمامی صندوق صدقات کشور برچسب کد QR نصب خواهد شد.


علیرضا محمدی عنوان کرد: افراد از این طریق به راحتی می توانند صدقات خود را پرداخت کنند و با این نرم افزار دیگر نیاز نیست هر بار QR کد اسکن شود.


وی در ادامه گفت: امداد هوشمند و کار آمد برای جامعه هدف خود اجرایی می شود و خیرین و نیکوکاران می توانند از این طریق بی واسطه و در هر زمان به نیازمندان کمک کنند.

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: شفاف سازی و افزایش اعتماد عمومی، سرعت و دقت در بحث کمک های مردمی، کمک رسانی سریعتر به مددجویان و جلوگیری از استهلاک پول ملی از اهداف سامانه پرداخت الکترونیکی صدقه است.

وی خاطر نشان کرد: باگذشت  ۲ ماه از زمان راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی صدقه، بیش از ۳۷هزار تراکنش با متوسط سرانه پرداختی ۱۰ هزار تومان انجام شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با موفقیت خواندن این طرح در استان اظهار داشت: در این روش مراجعات به درب منازل مردم و مغازه ها کاهش می یابد و صدقات هم در اسرع وقت واریز و برای نیازمندان هزینه می شود و این امر سبب شده هزینه اجرایی برای جمع آوری صدقات در کمیته امداد کاهش یافته و مردم می توانند به راحتی و به سرعت صدقات خود را پرداخت کنند.  

وی در خاتمه گفت: این طرح سبب شده مشکلات منابع انسانی کاهش یابد و از این نیروی انسانی می توانیم در سایر حوزه ها استفاده کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید