17:14|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1400 - 11:14
کد خبر: 17316
به مناسبت روز دانشجو؛

ابهام و نگرانی از آینده شغلی، مهمترین دغدغه دانشجویان امروز

مهم‌ترین مسئله ای که بیشتر دانشجویان در حال حاضر با آن روبرو هستند احساس نا امیدی و ابهامی است که در باره وضعیت اشتغال خود در آینده دارند و اینکه مسیر زندگی آنها در آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت. اینکه ایا شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی خود در آینده خواهند داشت و یا به ناچار باید به شغل دیگری روی آورند و این نگرانی‌ها که باعث ایجاد بی انگیزگی در بین آنها شده است.
ابهام و نگرانی از آینده شغلی، مهمترین دغدغه دانشجویان امروز


سرویس اجتماعی باریش نیوز،این روزها برخی از دانشجویان به دلیل موج بالای بیکاری سودای خروج از کشور و اشتغال در کشورهای دیگر را دارند و این امر بسیار تاسف برنگیز و ناراحت کننده می‌باشد.

باید دانشجو باشی تا بدانی سرگردانی و بیکاری بعد از فارغ التحصیلی تا چه اندازه زجرآور است، باید دانشجو باشی تا بدانی وقتی در میان هر جمله ای که از دغدغه های زندگی می گویی نفس عمیق می کشی چه دردی دارد.

بیشتر دانشجویان ابهام دوران بعد از فارغ التحصیلی را مهم ترین نگرانی خود عنوان میکنند و اظهار دارند که همه زندگی دانشجویی سراسر دغدغه است و وقتی به دوران فارغ التحصیلی و بیکاری بعد از آن فکر می کنیم از اینکه عمرمان را در راه تحصیل گذرانده ایم پشیمان می‌شویم.

دغدغه همه مردم، به خصوص دانشجویان مسئله بیکاری است و این باعث می شود که یک دانشجو بیشتر از آن که به تحصیل بپردازد، به مشکلاتی که بر سر راه خود می‌بیند، بیاندیشد .

دانشجویان در دوران تحصیلی خود با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی روبرو هستند که این مشکلات می‌ تواند روی پیشرفت تحصیلی آنها تاثیر بگذارد.

این روزهابزرگترین دغدغه تمام جوان‌ها امید نداشتن به آینده است. آن‌ها به این فکر می‌کنند که بعد از گرفتن مدرک به چه کاری مشغول شوند و در جواب خانواده خود مبنی بر اینکه به چه شغلی مشغول خواهند شد چه بگویند؟

سخن آخر اینکه، هر روز آمار افراد تحصیلکرده و در شرف پایان تحصیل در کشور رو به افزایش است، برنامه ریزی‌ها و تدوین اسناد ارگان‌های مسئول حکایت از افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و افزایش تعداد دانشجویان دارد، این در حالی است که دانشجویان پس از اتمام دوره دانش آموختگی و حتی در حین تحصیل با مشکلات مادی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند که رسیدگی به این امر باید در راس کار مسئولان قرار گیرد.






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید